Planerande av undervisning och mycket på schemat.

 
Hej på sena söndagskvällen!
 
En liten uppdatering innan det strax blir sängen. Längtar faktiskt till att gå och lägga mig:)
Veckan har tuffat på i vanlig ordning, tänk att jag redan jobbat 2 veckor efter semestern. Skönt att komma in i rutinerna igen. För var dag som gått så har allt fler löv blivit gula. Vi går mot höst.
Tidigare kände jag mig inte alls klar med sommaren. Ville ha mer soliga och härliga dagar, få njuta sommar. Men nu, så här några veckor när jag hunnit börja jobba, ja då känns det faktiskt helt okej med höst. Det är ju trots allt min favoritårstid. Så varsågod, du är välkommen nu hösten.
 
Helgen har innehållit planering av undervisningen. De flesta av mina dansklasser drar igång v.35, vilket ju är snart. Så här har det jobbat flitigt må ni tro. Denna gång var jag även smart nog att filma allt mitt material och fört över på datorn, vilket underlättar processen. Jag brukar endast skriva ner alla övingar, men då gäller det ju att komma ihåg det med kroppen sedan. Ibland är det lätt att man glömmer stegen trots att jag skapat övningarna själv. Det brukar bli en del ändringar under tiden så det är inte alltid lätt att ha allt i minnet. Men nu så!:)
 
Jag hann även med en sen middag på Cg:s med ett större sällskap, följt av en liten krogrunda. Helt okej, men börjar i ärlighetens namn bli lite trött på krogen. Middag med vänner och ett glas vin gärna, och någon mindre bar. Men krogen... haha äsch jag börjar kanske bli gammal;)
Pratade med Ida i telefon ikväll och uppdaterade. Så sällan man (jag) faktiskt pratar i telefon med vänner slog det mig, det blir mest sms. Nåväl.
 
En tuff veckan väntar med jobb på kontoret, styrelsemöte på tisdag och mer planerande av undervisningen. Upptaktsmöte på lördag och middag, samt fortbildning i balett lördag och söndag, och även öppet hus på söndag då jag ska undervisa ungdomar/vuxna i modern dans. Puh. Och sedan veckan därpå startar ju klasserna. 12 dagar jobb på raken med andra ord. Och därmed blir det nog en aningens tyst här. Men då vet ni.
 

Kommentarer
Postat av: tina

Önksar dig en ljuvlig vecka vännen
Varma kramar!

Postat av: Hanna Karlsson

Jag tycker också att det är helt okej att hösten är här. Så mysigt att kunna tända ljus och dricka massa te. :-)

2016-08-31 @ 10:19:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0