Back to work efter semestern, bebisar som kommit till världen, söka nytt jobb och känslostormar.

Hejsan!
 
Jag ska börja med att säga att jag tänkt göra ett inlägg här i veckan, men tröttheten har tagit över varje kväll så det fick vänta till helgen istället.
I måndags var det så back to work again! Erkänner att jag inte riktigt var redo och längtade, även om jag trivs. Ibland vill man ju bara vara ledig längre. Det blev iaf måndag och det kändes riktigt roligt att vara tillbaka igen! Det gick snabbt att komma in i arbetet och energin har hållt i sig hela veckan, så kul. Sedan trivs vi ju så bra vi kollegor också vilket verkligen är värdefullt. Det har rullat på och det har inte varit lika mycket som jag hade trott. Vi har visserligen inte suttit och rullat tummarna utan haft fullt upp ändå, men har känts överkomligt helt klart. Dock kommer det nog snart bli mer att göra ju närmare kursstart vi är, men det tar vi då. 
 
Efter jobbet i måndags cyklade jag förbi Rebecka. Kändes lyxigt på något sätt nu när jag jobbar dagtid, att faktiskt hinna med något på fritiden på kvällstid. Jag fick se hur renoveringen artat sig och åh så fint det blivit!! Vi fikade och pratade ikapp, var ju länge sedan vi sist sågs. En toppenmåndag helt enkelt.
 
I onsdags hörde min kusin Jenny av sig och undrade om jag var hemma på kvällen, då de hade vägarna förbi. Så hon fick se hur jag bor numer och vi hann prata en liten stund innan de susade hemåt igen. Så kul, tack för titten!
 
Lördag och idag har det regnat hela långa dagen. Trist och grått. Jag har inte ens tagit mig ut och köpt en bukett rosor som jag tänkt. Höstväder och inomhusmys.
Annars då. En ganska blandad vecka faktiskt inombords. Känns bra att vara igång med jobbet och fasta rutiner igen som sagt, får alltid samma känsla varje år. Först lite smått ångest men sedan en känsla av lugn och energi av att ha många bollar i luften igen. 
En del tankar som irrar och far och ingenting jag tänker dela med mig av mer än att de är. Och får väl vara...
Någon har även fått ett sjukdomsbesked, den där dumma cancern. Men det är på rätt väg och nu hoppas vi på det bästa! Avslutar iaf med roliga nyheter, både lite nytt och sånt jag glömt säga.
Flera som jag känner har blivit föräldrar, hurra! S och J och även M och R. Allt har gått bra.
Och någon fler väntar smått fick jag veta i veckan, och i mars stundar nog även ett bröllop, grattis!
Något annat för övrigt, jag ska söka ett nytt jobb! Ja, jag ska behålla det gamla naturligtvis, men jag ska söka ett till, ett annat danslärarjobb. Vi får se hur det går att kombinera (om jag nu får det), men vi ska lösa det sa chefen:) I let you know, och trevlig lördagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0