Vad händer med världen? Och vardagen som går på.

Kvällens utsikt man tackar.
 
Hej!
 
Det där med min bloggning går sådär va... Ingen höjdare just nu, jag vet, men är fullt upp på alla fronter känns det som så är svårt att få tiden att räcka till, till fritid.
Att vara social och umgås med vänner blir det inte heller mycket av. Inte alls d.v.s. Men efter flytten i början på oktober så ska allt bli andra bullar I hope.
 
Och vad händer i världen? Med världen? Alla dessa människor på flykt. Fruktansvärt kan man minst sagt säga, fy så hemskt. Vad händer nu? Och vem tar hand om alla som kommer hit? Många funderingar här.
 
Från det ena till det andra... Helgen gick fort, skapade dans till min undervisning och lämna saker på Myrorna i två omgångar. Börjar så smått ta in flytten, det drar ihop sig ju. 
Denna vecka går i ransande fart, dansklasserna har flytit på bra denna vecka och än är det kvar några lektioner innan veckan är slut. Betar av listor och arbetar flitigt på kontoret, och jobbar på med min och kollegans dansprojekt. Det är mycket att fixa och många ändringar i flera led, men vi kommer framåt. 
Hann med en balettlektion igårkväll efter min egen undervisning. Skönt att få träna själv och utvecklas. Men foten gjorde ont under hela lektionen och även efteråt och idag. Synd. Och idag hade jag tänkt gå på ett pass jazzdans, men tiden blev knapp och jag behövde även fixa en massa annat. Så tur i otur fick ju foten vila. 
 
Resten av veckan då? Jobb på kontoret och undervisning, torsdag och fredag. Storstäda och ev. rensa lite till här hemma. På lördag ska jag äntligen träffa mamma, få umgås och bara vara. Vi har inte setts sedan slutet på juli, måste vara något slags rekord tror jag. Så kan det bli när båda har fullt upp. Middag och ev. bio pratade vi om. Och på söndag väntar jobb, danshandledning igen, och förbereda inför de fyra barndansgrupper jag startar upp i nästa vecka. 
Nu ska jag strax njuta av kvällen och varva ner, ljusen är tända och koppen med te har kallnat haha. Bästa att värma på den! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Vi hade också en helt fantastisk himmel igår :D Underbart verkligen!

2015-09-10 @ 10:11:00
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0