Höst, en massa fix och lite roligheter.

Hej!
 
Här kom visst lite regnrusk på eftermiddagen, lagom efter att jag kom hem efter lite mathandling.
Mysigt när regnet smattrar mot rutan att få tända ljus inomhus,
Ute skiftar löven i olika färger, gult, rött, orange. Min favoritårstid hösten är här.
 
Veckan har gått på i vanlig ordning, jobbat på. Startat upp mina yngsta grupper, fyraåringarna. Så fina, och så små. Och vips så kom helgen igen, det går fort.
En massa fix och att göra. Städa, tvätta, varit en sväng på Myrorna och lämnat grejer. Inte det roligaste av sysslor kanske. Förbereder ju inför flytten som närmar sig, och på vardagarna upptar jobbet en stor del av tiden. Så det gäller att göra vad man kan på helgerna.
Fortfarande lite förkylt läge, men på bättringsfronten. Var dock så trött idag att jag somnade till två (!) gånger på eftermiddagen/kvällen.
 
Jag har även lämnat ett litet intresse om att jobba mer på mitt nuvarande arbete. Det ska bli spännande att se vad som väntar och hur allt blir till våren. 
Och sist men inte minst så har en av mina  närmsta vänner och hennes sambo blivit föräldrar! Underbart! Så glad för er skull :) Inte klokt att två av mina närmsta vänner har fått barn i år. 
 
Efter allt fix väntar roligheter imorgon. Förmiddagspromenad med Rebecka (om det inte regnar allt för mycket), och sedan bio med mamma på eftermiddagen. Fint med lite skojigheter, det behövs. Undervisningen hade jag faktiskt inte tänkt titta på en endaste gång i helgen (tror jag). Måste däremot fortsätta att få tag på vikarie inför veckan, men det är ju inte allt för mycket besvär.
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0