Förkylt läge och fullt upp, men vid gott mod.

Vackra stad, vackra utsikt.
 
Så var helgen snart över, njuter av det sista av söndagskvällen med film och tända ljus.
Fort går det, ledigheten. Men å andra sidan har jag jobbat 6 av 7 dagar denna vecka.
Jag kan fortfarande konstatera att det är mycket nu.
 
Veckan har bestått av arbete som ni förstår. Jobbat på kontoret och försökt få ihop alla grupper, fylla på där det fortfarande får plats, fakturera, organisera, ja ni förstår.
Men det är inte alltid allt går som en dans. Ibland uppstår situationer där en del inte är nöjda, oavsett hur mycket vi försöker att ordna allt på bästa sätt. Och det är ju så det är, livet. Alla kan inte alltid bli nöjda.
Men vi jobbar på och gör vårt bästa. Det svåraste är att lära sig att släppa jobbet, att koppla av. Att infinna sig i att jag gjort allt jag kunnat. Förhoppningsvis kommer det med åren.
 
Lite förkyld har jag också blivit, slog till i torsdags bara så där. Höst, jobba med barn och alla baciller som blandas, ja det är så det är helt enkelt. Ont i halsen, hosta och snorig, det klassiska. Har vilat mycket i helgen och tagit det lugnt, för till veckan startar jag ju upp resterande barndansgrupper för barn födda -11. Så spännande! 
Blev inget Kulturnatten i helgen, men däremot en tur till mamma igårkväll. Äntligen sågs vi! Har inte hunnit träffas sen slutet på juli. Så kan det gå. God middag och umgänge, mycket att igen även om vi inte hann med allt nu:)
 
Grannarna har haft fest i helgen, fredag och lördag. Det som varit så lugnt här, typiskt när jag blev förkyld och behöver lugn och ro tänkte jag som en annan gammal tant. De hade ordnat långbord och tält här utanför i fredagskväll och musiken dunkade glatt. Lördagkvällen däremot bjöd på härlig skönsång;) Tack för att ni inte höll på så sent i all fall! Och snart närmar sig flytten ja, 1 oktober. Det blir nog bra det här!
Jobb på kontoret i eftermiddags, danshandledning, skriva välkomstbrev och planera undervisning, livet går på. Har skänt vinterkläder till flyktingar som anlänt hit. Känns så bra och meningsfullt att kläderna verkligen kommer till de som behöver de!
 
Trots mycket på agendan är jag ändå glad för att jag tagit det lugnt mellan varven. Halsontet varade bara en dag och är borta (peppar, peppar), jag har fått sova bra, och det känns bättre. Nu se klart filmen och koppla av!
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Tö

Hejhopp! Här är allt fint, men lite mycket plugg. Hur börjar det vara med förkylningen?

Om du inte testat rödbetsbiffar än, så tycker jag absolut att du ska göra det!:)Kasta ner lite fetaost i smeten så blir det ännu godare! ;) Kram

2015-09-14 @ 08:41:41
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: Skogsraah ☾

Krya på dig!

2015-09-14 @ 10:42:57
URL: http://skogsraah.se
Postat av: MATILDA ROSQVIST

så fina bilder :)

2015-09-16 @ 21:52:04
URL: http://matildays.se
Postat av: Fröken Jennifer

Hej! Sugen på ny höstklänning? Jag säljer, syr och tar emot beställning så kika in om du vill! Ha en fin fredag! :)

2015-09-18 @ 17:06:32
URL: http://jennifermaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0