Alla Helgons Dag.

 
Så blev det allt ett inlägg till. Har och andra sidan en del att ta igen.
 
Alla Helgons Dag idag. Bilade till graven och planterade ljung och tände ljus. 
Så många år som gått nu, och ändå lika saknad. Tänker på dig ganska ofta, speciellt den här tiden.
November är ingen favoritmånad vill jag påstå, hade gärna hoppat över den om det gått. Så mycket tråkigt och hemskt, minnen som påminner. Men det är som det är, och det går ändå. Varje år är det samma visa, så trött denna period tills jag kommer på varför... Det är okej, jag vet ju vad det är, och det går över.
Hur som helst blev det en fin dag trots allt. Det var lunchtid när vi åkte, men tror det fladdrar så vackert från ljuset vi tände tidigare nu.
 
Jag och mamma besökte Arcusmässan i eftermiddags, flera år sedan vi var där nu. En gammal tradition som väcktes till liv igen. Sprang på en danselev och fick en varm kram, sprang på ytterligare några bekanta, tittade på alla ting och köpte hembakat bröd. Sedan hem och fixa i lägenheten. Skruvat ihop en hylla, skönt när ännu en sak faller på sin plats. Beställde en ny matta till vardagsrummet häromdagen som var nedsatt med 40%, då måste man bara passa på. Speciellt då en annan spanat på denna ett år eller så. Och en ny gul prydnadskudde inköptes igår efter jobbet. Det blir nog bra det här!
 
Trött som få idag, men ändå lyckats göra en hel koreografi till min ena dansgrupp. Bara en dans kvar nu att skapa till, det tar sig! 
En lugn kväll med Downtown Abbey på tv:n, och där lät jag som en pensionär haha. Man har sina favoriter. 
Fortsatt fin helg till er!
 

Kommentarer
Postat av: Home2tiny

Då är jag också en pensionär, ha, ha.... Älskar Downtown, bästa serien ever. Kramisar Tina

2015-11-03 @ 08:42:57
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Emma

Hej! :)
Bra blogg!

Gå gärna in på min blogg och läs om min graviditet, tankar kring det och allt som här där till! :)

http://nouw.com/bolmgren

2015-11-05 @ 11:52:26
URL: http://nouw.com/bolmgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0