Midsommarhelgen 2015.

Hej hopp!
Jag hade tänkt titta in här och önska er glad midsommar men det blev visst inte.
Istället blev det varmt, somrigt och härligt och jag åkte bort.
 
Midsommarafton, himlen var blå och luften varm redan tidigt på morgonen. Sådär så man känner att, nä nu är det sommar! Åkte till mammas stuga över midsommarhelgen. Bytte stadsluft mot lantluft, rinnande vatten mot spartanskt och bara kallvatten i kran, toalett mot utedass. Ja ni fattar.
Det är faktiskt skönt ibland, det enkla, även om man måste tänka till en extra gång.
Mamma ordnade midsommarlunch i stugan med morfar, en av mina morbröder med fru och min kusin och hennes tvillingar. Så trevligt. Vi satt ute och njöt, och maten smakar alltid godare utomhus så är det bara. 
På kvällen gick vi över till min morbror och hans frus stuga och satt även där ute och intog middagen. Det enda negativa var väl myggen, de rackarna, och hela helgen resulterade väl i en sisådär 20 myggbett och en uppsvullen jag. 
 
Midsommardagen och njuta frukost utomhus. Solade, läste böcker och promenerade till hamnen. Morfar kom förbi på kvällen på en bit mat och vi fick den ena efter den andra historien levererad av. Denna morfar alltså. Vilket liv, så många minnen! 
Söndag idag och lite mer molnigt. Men jag tror allt du är här nu, sommar. Hoppas! Hemfärd på eftermiddagen och sedan en långpromenad i strålande sol. Hittade prästkragar och massor av violer. Syrenerna hade äntligen slagit ut och det doftade underbart. 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Härliga bilder från din midsommarhelg!

2015-06-23 @ 05:07:08
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vilken underbar midsommar du verkar ha haft :) Och fint väder med, här i Halmstad regnade det :( haha Kram

2015-06-25 @ 14:47:49
URL: http://www.baakochmaat.se
Postat av: maria at inredningsvis

Vilka underbara typiskt Svenska sommarfoton :) jag önskar dig en härlig helg.

Idag har jag spa tips på bloggen :)

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

Postat av: Junitjej

Vilka härliga sommarbilder!

2015-06-27 @ 21:33:03
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Cecilia Johansson

Härliga bilder ;) Blommor är skönt att vila ögonen på ibland. ;)

2015-07-05 @ 12:04:49
URL: http://www.ceciliajohansson.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0