Håll i er, nu blir det dansinfo och ett 10-års jubileum (!) minsann.

Hej!
 
Jag lever och är vid gott mod! Det blev visst en ofrivillig veckas paus. 
Mycket har stått på agendan och jag har hunnit med både det ena och det andra.
Det är många funderingar kring hösten just nu. Hur ska den bli? Vad kommer dagarna att fyllas med? Så mycket trix och fix har det varit sedan dansföreställningarnas slut för terminen. 
Men nu så börjar en hel del faktiskt falla på sin plats. Hoppas jag. Så jag kan avslöja vad som försegåtts här en tid...
Jag har ju fått fast anställning som danslärare som jag nämnt innan. Det har varit på gång länge. Och för precis en vecka sedan skrev jag på kontraktet, så skönt! Då kan man liksom andas ut lite i alla fall. 
För 1 ½ vecka sedan anmälde jag mig till en dansinstruktörsutbildning där vi skulle lära oss om en ny dansmetod. Ett dansprojekt som går ut på att hjälpa barn med psykisk ohälsa via landstinget. Jättespännande och givande dag, full av inspiration verkligen! Vi var många som sökte, och det var till och med en väntelista. Efter att ha genomgått utbildningen fick man sedan anmäla sig som intresserad av dansprojektet. Och jag funderade och funderade... Hade ångest och försökte pyssla ihop allt. Men det bara gick inte. Trots att det tog emot så tackade jag nej till att gå vidare i rekryteringen för projektet, jag fick helt enkelt inte ihop det med mina andra jobbtider.
Sådan frustration! När det äntligen dyker upp något, och så måste man tacka nej. Missförstå mig inte, jag är otroligt glad och tacksam för mitt andra jobb, men då det "bara" är på 50% så behöver jag fylla resten av luckorna. Men så nya tag! Jag har slagit ihop mig med en bekant, och vi har pratat ihop oss och planerat. Vi har bestämt oss för att starta ett dansprojekt på egen hand! Vi bokade ett möte och sålde in vår idé och fick klartecken. Vi kommer alltså att prova att starta ett projekt med dans för ungdomar i behov av särskilt stöd på kvällstid. Alla har rätt till att dansa tycker vi!
Och så till sist så har jag sökt ytterligare en danslärartjänst i en annan kommun och väntar nu på en tid för ett möte, så får vi se. Spännande! Så där har ni kortfattat lite av det senaste (även om det blev långt).
 
Kläderna på bilden då, vad ska hon med de till tänker ni kanske? Jo det var nämligen så att, tro det eller ej, igår var det precis 10 (!) år sen jag tog studenten! Nähä, vart tog den tiden vägen liksom? Lina hade styrt upp detta genom att fixa en det-var-10 år sen-vi-tog-studenten-kväll med drink igår på Clarion. En trevlig och avslappnad kväll, det tackar vi för! Och där ovan var outfiten för kvällen alltså:)
Där ovan skymtas även den första buketten jag plockat ute i det fria för i år. 11 juni, den buketten var inte en dag för tidig, och förra veckan bunkrade jag upp med värmeljus. Men vart är sommaren?

Kommentarer
Postat av: Netti

Men oj vad spännande det låter och jag hoppas verkligen att det kommer gå bra! Lycka till :-D

2015-06-11 @ 21:45:43
URL: http://starby.devote.se
Postat av: Sara

Så synd att det inte gick ihop med ditt andra jobb, men hoppas du får det andra jobbet du sökt :) Kram

2015-06-12 @ 15:43:29
URL: http://www.baakochmaat.se
Postat av: rebeccafornstedt.blogg.se

Men åh vad undervisar du i för dans?? Har faktiskt funderat på att börja dansa för att motverka min psykiska ohälsa, men känns läskigt att ta tag i eftersom jag aldrig dansat förr.

2015-06-12 @ 16:50:26
URL: http://rebeccafornstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0