En del uppdateringar.

Ovan: Streetlektion med Daniel Rörström från Balettakademien tidigare i maj. Gör en knasig min var uppmaningen. Ja jag lydde:) Nederst: en kvällsutsikt och mina bortglömda spetsgardiner som jag plockat fram.
 
Hej!
 
30juni idag, sista dagen av denna månad. Hur gick tiden så fort? Den bara svischar iväg ju.
I söndags begav jag mig till byn då Rebecka huserade födelsdagsfika då hon fyllt år dagen innan.
Blå himmel, strålande sol, sitta ute och äta, spel och lekar och trevligt umgänge. Vilken härlig dag!
Och äntligen fick jag gå husesyn, detta hus som jag åkt förbi så många gånger men konstigt nog aldrig varit in i. Men nu så! Så trivsamt och ljust och fint, personligt och ombonat.
 
Funderade ju på om jag skulle orda lite om allt nytt som har ägt rum, så jag gör nog det i korta drag.
Jag har sökt två danslärarjobb, det ena via landstinget, ett dansprojekt för att motverka psykisk ohälsa bland unga. Väldigt intressant kände jag direkt, och var ju även på en spännande dag för att ta del av detta där både teori och praktik ingick. Tyvärr fick jag tacka nej då det inte gick ihop tidsmässigt med mitt andra jobb. Verkligen tråkigt, särskilt då jag tror detta hade passat mig väldigt bra som två-ämneslärare i både dans och specialpedagogik. Jag hoppas detta projekt kommer sprida sig och ger ringar på vattnet och därmed startas i fler kommuner för det behövs och kan göra skillnad för dessa ungdomar! Då kanske, kanske, det finns möjlighet att jag kan tacka ja om jag får chansen igen.
 
Och det andra jobbet, en danslärartjänst inom frivillig verksamhet. Vi pratade i telefon, och jag var även på en arbetsintervju. Och fick jobbet! Men tackade nej där också fastän det tog emot så mycket. För få arbetstider visade det sig och pendling på det. Så synd! Att tacka nej till jobb känns ju nästan som en lyx i dessa tider, fast jag skulle behöva de. Men hur jag än pysslade så fick jag det inte att gå ihop, så trist. Danslärarjobb växer ju inte på träd direkt heller... 
För en vecka sedan var jag på visning för en lägenhet, en 2:a med stor balkong och grönområde utanför knuten. Tyvärr gick den till någon annan. Jag har gjort intresseanmälan för en annan lägenhet, men även den gick till någon annan. Rackarns så svårt det är i dessa lägenhets/hus-tider.
 
Förra tisdagen var jag ju på sjukhuset som sagt. Och fick lite nya intressanta infallsvinklar och konstateranden. Jaha ja. Nu väntar jag på en magnetröntgen även om det kan dröja lite. Och en operation är kanske att tala om. Fastän jag inte vill men det vill jag ju knappt säga högt. För då blir det gips i 6 sex veckor och sedan långsamt, långsamt får jag så smått smyga igång träningen igen försiktigt. Med betoning på långsamt. Ja vi får se hur det slutar. Men ändå skönt att få lite mer rätsida i problematiken!
 
Till något roligare. Ja nu är det spännande, det närmar sig med stormsteg! Sms:ade med min vän igår som är gravid, och nu på torsdag är det bf. Då får vi se om krabaten vill komma ut eller om det dröjer. Och en annan vän och hennes sambo har äntligen fått tag på en ny lägenhet, så skönt när allt faller på plats!
Så nu hoppas jag allt ordnar sig på alla fronter här med.
 

Kommentarer
Postat av: Kohlers - Skönhet & Livsstil - Makeup Artist - Profilbloggare

Tack så jättemycket!! :D

2015-07-01 @ 09:14:52
URL: http://kohlers.se
Postat av: Hanna Karlsson

Hoppas att du snart hittar ett boende.

2015-07-01 @ 21:53:48
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Sara

Så mycket som har hänt för dig, nu känns mitt liv händelselöst :P haha Vilken rolig streetlektion :)

2015-07-02 @ 20:48:59
URL: http://www.baakochmaat.se
Postat av: Ekenäsliv

Hej vännen!
Tack för dina fina ord <3

Oj, så mycket som hänt hä... Trist att behöva tacka nej, du verkar ju väldigt driftig så det dyker säkert upp nya chanser.
Ta hand om dig!
Kram Anna

2015-07-03 @ 01:18:01
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0