Stranden, restaurangbesök och mammas födelsedag.

Hej!
 
Nämen äsch, nu blev det flera dagars uppehåll igen.
Sista dagen i juli idag, tänk att det redan är augusti imorgon. Den här sommaren har gått extremt snabbt tycker jag!
Och på måndag börjar jobbet igen. Igår var jag på stan och införskaffade en ny vit krispig och luftig skjorta, för nu blir det bara kontorsjobb fram till slutet av augusti. Och sedan drar ju själva dansundervisningen igång. 
En ny mobil har jag också! Min gamla var helt slut, så nu kan jag äntligen nås ordentligt igen.
 
Mycket matteplugg har det blivit dessa dagar, snart är det dags för sista tentan. Och ja hur går det då? Både bra och dåligt. Det är mycket att ta in och lära sig, som måste få smälta och mogna. Men sakta, sakta, hoppas jag allt hinner landa innan den 21/8. 
 
Förutom matematik har jag hunnit vara en kort sväng på stranden och ätit gott på Pastabacken. 
Mamma fyllde år i onsdags, och ställde in sitt sedvanliga tårtkalas i stugan då det regnade. Istället blev det 3-rätters middag hemma hos henne, bara jag och hon. 
Presenter och god mat och mycket prat, en fin kväll! Men också en del sorgligheter... 
Mycket sjukdom och flera personer som har dött. Ingen nära denna gång, men lika tråkigt för det. Det är alltid svårt när någon ska tas ifrån de som lämnas kvar. Livet och döden, så nära och ändå så långt ifrån. 
 
Idag är det fredag och efter lite regn lyser solen och det blir nog ett restaurangbesök. Sista helgen innan jobbet drar igång alltså. Må väl!

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Håller med om att sommaren gått alldeles för fort...

2015-08-01 @ 20:38:10
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vad gott det där såg ut :)

2015-08-03 @ 10:12:27
URL: http://hosjosefine.blogg.se/
Postat av: ISA

hoppas det känns okej att vara tillbaka på jobbet nu då! Än är det dock lite sommar kvar tycker jag ;) kram!

2015-08-05 @ 16:08:04
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Malin Hyving

Sommaren har gått fram och tillbaka. Just när den verkade försvunnit började den om igen.

2015-08-06 @ 17:23:13
URL: http://varemalin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0