En rolig nyhet, 30års kalas och något tråkigt, en blandad mix.

Hej!
 
8 dagar. Ja, så många dagar sedan sist var det jag bloggade. Dagarna pinnar på och har fyllts med både det ena och det andra. Så det blev visst så bara.
Många regniga och grå dagar har det varit och värmeljus har tänts om kvällarna. Mysigt, men lite märkligt kanske att det går åt så mycket ljus denna årstid, så mycket att ljusförrådet har behövts uppdateras.
Marcus har haft semester och varit uppe här, men nu åkt söderut, och kommer upp om en vecka igen.
 
Och nu ni, efter mycket letande kan jag meddela: en ny lägenhet är fixad till hösten! Så skönt. En stor och rymlig 2:a med härlig balkong mot grönområde. Inflytt 1/10. Hurra!
 
Här har det varit hamnfestivalen i helgen och solen har faktiskt visat sig. Det blev en spontantur på fredagkvällen. De få artisterna jag tänkt lyssna på blev det inget av dock, lite tråkigt. 
I lördags var det så tårtkalas och fest för Ida och Stina som fyllde 30 år i fredags! Quiz och ordlekar, glada skratt och bra stämning. När de andra gick ut så åkte vi hem, jag, Lina och Micke. Tack för en härlig kväll!
 
Söndag och storstädat idag, doften av citron fyller lägenheten. Sitter dock med blandade känslor i kroppen. En tråkig händelse har ägt rum i helgen. Och jag funderade på om jag ens skulle nämna något här. Utan att gå in på vad, så ordar jag lite ändå.
Vi tänker alla olika, agerar olika. Men att bete sig hursomhelst är inte okej. Jag blev chockad, det trodde jag inte. Så respektlöst av dig, jag blev sårad av dina ord. Och arg så tårarna rann när jag gick därifrån. Jag skulle kunna skriva mer (för jag har god lust!) men väljer att inte göra det. Idag, såhär några dagar efteråt, är jag fortfarande arg. Jag som nästan aldrig är arg, jag kan nog räkna på en hand hur många gånger jag blir arg på ett år. Det ska mycket till och jag har låång stubin. Besviken och ledsen är jag. Hur kunde du? Man kan skylla på än det ena, än det andra, men det finns inga ursäkter. Tänk att det ska vara så svårt att bete sig som folk för vissa människor.
 
Imorgon åker jag i alla fall till mammas stuga för en dag eller två. Och träffar min kusin från Småland innan hon åker hem på onsdag. Det ser jag fram emot!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Så härligt med ny lägenhet :) Grattis :) Men usch så jobbigt det andra låter, sänder massa kramar till dig <3

2015-07-13 @ 16:09:57
URL: http://www.baakochmaat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0