Snökaos, strukturering och grannarnas festnatt.

Hej, och välkommen du februari! Tänk att vi nu gått in i andra månaden på detta år.
Veckan har gått på med både jobb, plugg och dansplanering. Jag har även försökt strukturera upp denna vårs studieuppgifter, det jag har kvar, och hur jag ska lägga upp pluggandet så det blir så effektivit som möjligt. Det känns bra med en plan! Nu gäller det bara att hålla sig till den:)
 
Oj så mycket snö som kommit denna vecka! Inte klokt. SNÖKAOS. I fredags mättes det hela 96cm snö. Kan ni förstå?! Och det har fortsatt att snöa både igårkväll och även idag, där det kunde bli ytterligare 25cm snö. På torsdagens danslektioner var det färre elever än de brukar vara och jag gissar starkt på att snön var orsaken. Att ta sig fram i dessa tider är inte att leka med. Riktigt otäckt med alla olyckor som varit nu faktiskt, det gäller att ta det lugnt i trafiken! Och det skulle visst hålla i sig till på tisdag har jag för mig.
 
En lugn helg har det varit. Sedan starten på detta år har jag försökt få in mer yoga och stretch i mitt liv, och jag måste säga att det tar sig. Lite varje dag, så skönt. I övrigt har jag hunnit förbi mamma en sväng på middag i lördags, promenerande och så ikväll ett svettigt pass modern dans på jobbet. Vi gjorde bl.a. kontaktinprovisation som jag tycker är så roligt, olika lyft och hopp. Spännande!
 
Ovan blandade bilder från ett snötäckt landskap häruppe. Och äntligen ikväll har jag lyckats överföra bilderna från min och Rebeckas promenad förra söndagen. 
Något mindre roligt denna helg. Grannarna bestämde säg visst för at ha fest inatt. Det var länge sedan nu, men denna gång var det inte nådigt. Jag som inte brukar ha så svårt att säga till, låg tyst i min säng och färargades åt eländet och gick aldrig ner för att klaga. Det spelades HÖG musik som dunkade på rejält, det pratades och skrattdes högt i trapphuset så det ekade mindre härligt, det lät som om några höll på att flytta möbler mitt i natten, och det skrålades glatt några tappra försök till "skönsång". Någon gissning på hur länge de höll på? TILL KLOCKAN 7.30 imorse! Och fast att jag själv inte var med på festen så har jag varit trött som få denna dag, haft ont i magen och känt mig allmänt seg och konstig av de alldeles för få och osammanhängande timmarnas sömn. Nästa gång är det jag som stegar ner och säger till, ja. Men nu har jag klagat färdigt!
Avslutar denna söndag och långa inlägg med många tända värmeljus, njuter av mina rosa torsdagstulpaner och fortsatt filmtittande, och känner mig laddad inför en ny vecka med plugg, träning och dansundervisning.

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Oj vad mycket snö ni fått.

2015-02-01 @ 22:31:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka härliga bilder ! :) Usch så respektlöst att ha en sådan fest. Vissa människor tänker inte alls :(

2015-02-02 @ 22:11:39
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Madeleine Parkenberg

Älskar snö! :D

2015-02-04 @ 18:36:00
URL: http://pmadeleine.blogg.se/
Postat av: Line Dalen

Men åh så vackert!

2015-02-04 @ 23:37:47
URL: http://linedalen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0