Plugghelg och om att älska tulpaner.

Hej!
 
Måndag och en ny vecka har kickat igång. Sov rackarns dåligt inatt av någon anledning, var trött som få imorse, och kom inte alls upp ur sängen lika tidigt som jag skulle. Men ändå har jag faktiskt fått en hel del gjort idag. Ibland bara funkar det ändå, det tackar jag för. 
Helgen då. Inte så mycket att skryta om får jag säga. Pluggade fredag, lördag, söndag. Och såg film. Jag har två tentor som jag ska skriva om lite mindre än en månad så jag försöker ligga i helt enkelt. 
Blev ingen promenad i solen som jag hoppades på, sparade på krafterna i foten så att jag kunde avverka ett pass modern dans igår istället. Det gick och jag lever och mår väl. 2 veckors smärta från morgon till ikväll idag, så nu håller jag tummarna för att det vänder. Om inte så har mina elever sportlov nästa vecka, så då finns lite chans till vila i alla fall, även om det lär bli en hel del koreograferande av danser till danssagan i maj.
 
Nåväl. Njutit av tulpanerna har jag gjort, och ser ni det härliga ljuset på bilderna? En vår är på gång.
Denna vecka bjuder på plugg, jobb, träning och danshandledning. Och till helgen väntar en efterlängtad vännerträff, jag längtar redan:) Och vågar jag skriva, inköp av en ny tulpanbukett, den nuvarande börjar se lite vissen ut, och jag skrattar lite åt mig själv men bjuder på det. Tulpaner. Dessa blomster som verkar ha upptagit mitt huvud med råge. Andas vår och ljus. Ljuvliga, älskade tulpaner.

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att dansen gick bra iaf :)

2015-02-24 @ 14:49:16
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Vegetarians Always Win

Åh.. Jag som sneglade på tulpaner idag. Men blev alldeles för snål ;) Ångrar lite nu att jag inte köpte några. :P

2015-02-24 @ 22:50:19
URL: http://vegetariansalwayswin.com/
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Tulpaner <3 Åhja, det är så himla fint.

2015-02-25 @ 08:18:22
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: maria at inredningsvis

AHHH vad ljuvligt med tulpaner :) det finns hopp att VÅREN snart är hääärrr

Om du gillar lyxiga doftljus kan du kika in till mig idag :)

ha en härlig helg

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0