En fredag med vänner, en lördag hos morfar, och en söndag med dansföreställning.

 
Hej på er!
 
Jag är ganska nyss hemkommen från en dansföreställning och försöker nu smälta alla intryck innan jag somnar för kvällen. Så passar på att skriva några rader och visar bilder från veckan.
Och man kan nästan tro att jag fyllt år men det har jag ju inte. För sedan sist har jag fått ännu mera presenter från de fina barnen. Ett armband, en ring och ett par örhängen som en av mina elever knåpat ihop själv. Inga bilder på det men ack så fina ändå. Tack, det finns ju ingen hejd på dessa generösa elever!
En del undervisning, plugg och städade av lagom till helgen. Fredagkvällen spenderas med fika och prat med Lina och Stina, som var här i stan. Och att sedan komma hem till ett hem som doftade av liljekonvalj, åh ja jag säger då det. Den känslan alltså. Oslagbar. Rent och fräscht. 
I lördags åkte jag och mamma upp till morfar trots det hala väglaget, men det gick bra. Vi hjälpte honom att städa lite och hann med en lång fin pratstund. Så fint att få prata med morfar på tu man hand även, jag har verkligen världens fina morfar! Önskar så att jag bodde närmare och kunde hälsa på oftare. Men sedan detta årets start har vi faktiskt hunnit ses några gånger vilket känns roligt. Väl hemma blev det en promenad till Blomsterlandet och äntligen inhandla lite smått och gott innan stormen kom. Oj så det blåste! 
Söndag idag och har pluggat till en tenta jag har om drygt en månad, gått på en danspass modern dans och avslutat kvällen med en föreläsning av Milad Mohammedi, Nordens mest eftertraktade talare, och sett Until The End Crews dansföreställning "It´s OK!". Gruppen var med i tv-programmet Talang där de kom trea för några år sedan. Föreställningen handlar om allas lika värde och mänskliga rättigheter. En av deras medemmar har för en tid sedan avvisats till Armenien, och två andra dansare tvingades hoppa av p.g.a. utvisningshot. Det var inressant, berörande och tankeväckande att få ta del av deras skapande, dans och uttryck. 
Ovan presenteras veckans skörd i bildformat. Ett översnöat växthus hos morfar, en dansande jag, många härliga vinterbilder och blomster som förgyller.
Här har det även bjudits på sol för ovanlighetens skull från torsdag-söndag. Hurra! Samt stora snöflingor denna afton. Resterande bilder på mina blomsterinköp får komma i ett annat inlägg. Detta blev långt och klockan är mycket, dags för sängen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en härlig helg ! :) Och vilka fina dansbilder på dig i danssalen :)

2015-02-09 @ 11:21:47
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: N

Låter som en bra helg :)

2015-02-09 @ 20:41:50
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Postat av: Linnea - fotoblogg

Låter som om du har haft det riktigt bra och vad kul med egengjorda presenter från dina elever! :)

2015-02-09 @ 22:15:16
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Ekenäsliv

Å va fin du är där i danssalen!
O vilka vackra vinterbilder! Här har vi ingen snö kvar alls. Men vi har ju knappt fått någon heller;-)
Ha de fint vännen!
Kram Anna

2015-02-10 @ 09:47:23
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Linda

fina bilder!

2015-02-10 @ 20:46:21
URL: http://www.nouw.com/LindaLinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0