Sista julavslutningen för i år och julblommor.

Så fick jag visst fart! Har ni sett? Här haglar ju inläggen nuförtiden.
 
Veckan har bestått av kontorsjobb måndag-fredag, satt mig in i vårt nya datorsystem och gjort fakturor. I onsdags hade jag mina sista danslektioner och så även julavslutning för i år. 
Dessa fina barn! Tack och bock än en gång för allt fint jag fått, blev visst ännu fler paket. Alltså.
 
Julklappsshopping har avverkats, och har även hunnit träffa Lina en sväng efter jobbet i torsdags. En fika, prata ikapp och en sväng på stan. Vilken lyx det känns att komma hem så tidigt denna vecka. Då jag ju vanligtvis jobbar kväll, blir det sent vissa kvällar, så detta var inte dumt för omväxlingsskull. 
 
Helg och ta det lugnt blandat med julklappsinköp. Varit på Blomsterlandet två gånger till och med. Blommor, ja det är ett måste vid jul för mig. Ja, annars också visserligen.
Hyacinter, azalea, rosenkalla, amaryllis (som jag visserligen köpte tidigare), och små miniväxter i form av cypress, julstärna och en kalanche som jag gjorde till en liten julgrupp. 
Ovan en bildkavalkad från helgens blomsterskörd och hemmets vrå.
Och vet ni, från och med imorgon har jag julledigt. Så skönt! (Ska bara maila några lärare, men sen så).
Då hinner jag med sista fixet innan julhelgen. Tänk att det är julafton på torsdag!
Glad fjärde advent!

Kommentarer
Postat av: tina

En underbart fin Jul till dig
Fina!
Varmaste kramar Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0