Julavslutning och Lucia.

Ursäkta snabba mobilbilder tagna i farten.
 
Hej och glad Lucia!
Här har musiken ljudat ut jullåtar idag, så mysigt. Inget luciatåg har det blivit, var länge sedan nu, men kikat lite på tvn. Lucia är ändå en väldigt vacker tradition tycker jag.
 
Tvättat och storstädat stod på schemat igår. Min lägenhet tillhör numera Rikshem. De två tvättstugor som jag tvättat i förut har jag inte längre tillträde till. Jag som bor längst bort i min stadsdel måste nu promenixa till början av den, där jag istället får tvätta. Hur tänkte de där? Jag har två friska ben och ska inte klaga egentligen, men tänk på alla stackars barnfamiljer och skruttiga pensionärer. Ska de ta färdtjänst till tvättstugorna nu eller? Tänk när det är -30 och snöstorm och man konkar en tung ikeapåse med tvätt... En annan sak de passar på att göra är att höja hyran från 1 januari. Förlåt? Och vilka åtgärder görs då? Mitt förtroende sjönk ganska tvärt. Både jag och Rebecka kommer maila/ringa och höra hur det var tänkt. Nåja, nu lät det som att jag var på dåligt humör idag, men det stämmer inte alls. 
 
Igår lördags och idag söndags har jag spenderat på stan, kollat julklappar och gjort ärenden. Tog en spontanfika med mamma på BO´s igår, trevligt. Skönt att stanna upp, titta på folk och njuta lite.
I eftermiddags kom Simon och Rebecka hit på glögg/Luciafika. Lite som tack-för-hjälpen-med-flytten i efterhand.
Glögg, pepparkakor, ostar, frukt och annat smått och gott dukades upp. Och ljus, massor av tända ljus. 
 
Denna vecka har jag haft julavslutning med nästan alla av mina dansgrupper. Det har gått bra! Duktiga, fina elever som anstrände sig så. Nu är det bara kvar onsdagsgrupperna till veckan. Jag har fått så mycket fint även, teckningar med personliga meddelanden om världens bästa lärare (nämen!), egenpysslade halsband och massa choklad. Tack, tack, tack!
Vi har fått mer snö och termometern har visat på runt -10 idag, yay!
Söndagkväll och en lugn sådan. Ska ringa William och höra hur de har det tänkte jag, mysa i soffan och titta på film. 
Ha en skön tredje advent, inte långt till jul nu!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0