Julafton och Juldagen 2015.

Ja så blev det då julafton igår.
Vi bilade till morfar i ett vackert vinterland igårmorse. Snötäckta granar mot en blå klar himmel, som sedan skiftade i rosa. Det perfekta julvädret verkligen. 
Jag och mamma dukade och gjorde iordning julmiddagen lagom till släkten kunde komma.
Vi åt middag och pratade tills Kalle visades på tvn. Ett julaftonsmåste såklart.
På kvällen bilade vi hemåt igen, jag och mamma och delade julklappar. 
Lite salt i magen och Tomten är far till alla barnen, pratade och var uppe till sent...
Det var vår jul det. Fin och alldeles lagom.
 
Juldagen idag, dagen då man går länge i sin pyjamas och bara är.
Sov ut och bara slappade. Tittade på tv och har pratat sju stugor fulla. Ta igen tid och krypa upp i fåtöljen med mysig filt.
Och på eftermiddagen åkte jag hem till mig igen. 
Stökat på här hemma, tänt ljus och myst, som det ska vara.
 

Kommentarer
Postat av: ISA

men hjälp vad mycket snö! riktigt julmysigt :)

2015-12-26 @ 19:55:12
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0