After work och en söndag med mamma.

Hej!
 
Bloggningen blir inte så ofta nuförtiden, I know. Men jag tänker, bättre att skriva ibland när andan faller på än inte alls. Eller? Att fota är inte heller det lättaste denna period och med grått väder. Men snart vänder det.
 
Veckan har gått på i vanlig ordning. 
I fredags hade vi julavslutning med jobbet. Dansterminen har visserligen inte slutat riktigt än, men det var större chans att fler kunde komma nu än om vi tagit det senare. En trevlig after work med mexikanskt tema blev det på Friends. Så roligt att få träffas utanför jobbet och umgås med mina härliga kollegor. Det blev en ganska tidig kväll, men lika bra för det. 
Lördag, städning och fixa med belysning på balkongen. Nu ser det lite mysigare ut! På eftermiddagen gick jag över till Simon och Rebecka som hade kommit hem från Gran Canaria. Fick höra hur de haft det och titta på lite bilder. Så fint att vi bor så nära varandra nu!
Söndag idag och har varit borta hela dagen. Åkte till mamma i förmiddags och hjälpte henne möblera om där hemma. Vi flyttade och bar, ändrade om och tillbaka. Sedan promenerade jag till jobbet för manusmöte av vår danssaga i eftermiddag. För att sedan promenera tillbaka till mamma. Fortsatte att greja hemma hos henne och åt sedan middag tillsammans. En riktig heldag fick vi ihop, verkligen fint!
Tänk att det är andra advent idag, tiden går så fort. Jag längtar till julen och att få bara vara (även om det lär bli en hel del planerande av mina 13 olika dansgrupper till våren). Julklappar kan faktiskt vara, önskar mig ingenting. Bara en lugn och skön jul.
 
I veckan har det kommit snö och solen visade sig, om än bara för en stund i torsdags. Det gäller att föreviga.
Nu dags för Beck igen, och sedan ladda för veckan som innebär julavslutning för alla mina grupper, förutom onsdagsgrupperna. 
 

Kommentarer
Postat av: MATILDA

vad fina bilder!

2015-12-09 @ 10:29:12
URL: http://matildays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0