Höstskruden hemma som kanske får stanna.

Några dagar tystnad här fastän jag ju tänkt titta in.
Fullt upp med jobb och komma hem sent, jobbmöte och beslut att ta, träning, plugg och en hel del jobbmail.
Min fot har sagt ifrån vid några tillfällen men det har jag försökt ignorera till viss del, ja man lär sig ju sin smärtgräns om man säger så efter några år...
Och så har jag sovit så rackarns dåligt denna vecka! Drömt konstigt och vaknat om vartannat. Jag har hört flera som liksom jag sovit dåligt dessa dagar. Det var ju fullmåne, kanske var det den som spökade för oss?
Så imorgon ska jag sova ut utan att ställa klockan och då får jag vakna när jag vill. 
 
Det är mycket politik dessa dagar, det närmar sig ju nu. Jag följer debatten på tv och imorgon tänkte jag förtidsrösta då tiden inte fanns idag. Vad jag ska rösta på håller jag för mig själv, men däremot tycker jag det är viktigt att ta chansen att påverka om man har åldern inne. Jag brukar inte skriva om politik här i bloggen men kan nu inte låta bli att orda lite. Och Sverigedemokraterna... Nej. Ta ert sunda förnuft och tänk efter nogrannt. Vilket samhälle vill vi ha egentligen? 
 
Från det ena till det andra. Ovan bilder från hemmet i den nya skruden! Jag är fortfarande osäker på om det ska stanna. Beige, grönt och vitt. Lugnt och harmoniskt och det jag hade hemma visserligen. Men jag hade ju tänkt lite mer färgsprakande och varmt som turkost, orange eller ljung. Vi får la se.
 
Imorgon vankas Kulturnatten här, d.v.s. kultur av olika slag i staden. Ett väldigt trevligt initiativ. Så jag tillsammans med en del vänner tänkte gå och titta på lite andra vänner som ska uppträda med olika danser. Efteråt har vi middagsplaner tillsammans och ev en fest i sikte. På söndag blir det en tur i svampskogen samt bocka av lite jobb inför veckan. 
Skönt med helg!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Helt underbar inredning ni har :)

SV: Ja verkligen nybakat bröd verkligen gott :)

2014-09-13 @ 23:13:34
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Lotta

Å, jättefint! Tycker absolut det ska få stanna ;)

Hoppas foten och sömnen blir bättre. Jag märker direkt hur min sömn påverkas när jag har mycket i huvudet och i kroppen.

Älskar kulturnätter - vad trevliga planer du har!

KRAM
lotta

2014-09-14 @ 16:40:35
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Linnea - fotoblogg

Jag tycker också att det är viktigt att alla som får rösta gör det oavsett hur politiskt engagerad man är så är det viktigt att rösta och bidra. Vilka mysiga bilder! :)

sv: Tack så mycket! :) Ja, det var det men livet är ju så ibland :) Kolakakorna var jättegoda och det var väldigt länge sen jag bakade också innan jag gjorde dem. Det var jättekul att passa barnen :D

2014-09-15 @ 22:07:11
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Sandra

Så fint du har det hemma :)

2014-09-22 @ 20:30:24
URL: http://atilio.blogg.se
Postat av: KMStyle

vad fint :)

2014-10-03 @ 11:40:39
URL: http://kmstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0