Ett stort fång rosa rosor en måndag bara så där.

Hej på er denna lördag!
Så var det helg igen. Veckan har bestått av jobb i vanlig ordning och träna inför julavslutningen, och så lite plugg på det. Från och med nästa vecka lägger jag in en högre växel och hoppas på att beta av från listan. Snart närmar det sig inför tentan också och ingen vore gladare än jag om det går vägen.
Men så var det helg nu ja. Igårkväll kom jag ner till Marcus, blir här till på måndag. 
Trött som få denna gråa dag, jag råkade till om med somna i soffan för en kort stund. Nu har jag dock ryckt upp mig och snart väntar min favorit, Downtown Abbey. 
Ovan bilder från mitt härliga fång jag köpte i måndags. Bara sådär alltså. Jag gick nämligen loss på två buketter med rosor som synes. Blomsterlandet sålde fairtraderosor för 25 kronor per bukett och då var jag inte sen med att stödja. Var faktiskt länge sedan jag köpte blommor nu.
Tänk att nästa vecka är det första advent! Då blir det nog att köpa en och annan hyacint, för dra på trissor, det blev inte alls någon sådan härlig doftande blomma förra julen fastän de tillhör en av mina favoritjulblommor. 
Och en ståtlig vacker amaryllis ska också inskaffas, det är ett måste. Det ska faktiskt bli mysigt att få dekorera och göra fint, men måste klura lite till på hur årets adventsljusstake ska göras. 
Tills dess ha en fortsatt fin helg!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

otroligt vackra blommor ! :) Roligt med en julavslutning snart det man jobbar för varje år att få visa upp :)

2014-11-24 @ 11:37:24
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Fina blommor! Har aldrig sett Downtown Abbie men det verkar bra så kanske får ta och göra det :D

sv: Tack! :D Ja, det är roligt och hjälpsamma kolekor är verkligen de bästa! :D

2014-11-26 @ 21:38:03
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Så vackra rosor :)

2014-11-27 @ 14:05:30
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Johanna Forsberg

Åh vilka fina blommor!

2014-11-27 @ 19:11:40
URL: http://johannadesiree.blogg.se
Postat av: Tina

Önskar dig en underbart fin helg
och första advent
Varmaste kramar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0