Karneval, blomsterprakt och lite pluggångest.

Förra helgen sken solen och jackor och långärmat fanns inte alls på kartan. Riktiga sommardagar. Jag och Marcus åkte till Uppsala då det var karneval och matstånd i Botaniska trädgården. Staden fylldes av rytmer, dans och musik. Mat från olika delar av världen. En härlig dag att få bara vara och strosa runt. Åt det ena goda efter det andra och avslutade eftermiddagen sedan på en uteservering innan vi tog bussen tillbaka. Jag tog inga bilder då jag tyvärr inte orkade släpa med mig systemkameran, jag ville hellre njuta.
 
Istället tog jag med kameran under söndagen när vi satt och solade på Marcus föräldrars nya altan och åt sedan middag tillsammans. Jag passade på att fota alla fina blommor från trädgården som kan skådas här ovan.
 
Denna vecka har sommarkänslan flygit sin kos och vädret har varit kyligt. Jag kom in huttrande från kvällspromenaden i förrgår och idag har det regnat hela långa dagen. 
Nu är det verkligen sista rycket. Jag talar om förberedelserna för examensrabetet och opponeringen.
Det har varit blandade känslor och jag kämpar på in i det sista. Jag är lite nervös och även om jag är ambitiös och jobbar flitigt så är jag alltid lika rädd att det inte ska räcka till. Jag har drömt om examensarbetet flera nätter i rad nu, senast imorse vaknade jag upp av att tårarna sprutade. Drömde att jag totalt misslyckades med min presentation och sjabblade bort det och nu fanns ingen mer chans. Jag kunde inte ens komma ihåg titeln på mitt eget arbete...
Så ja, det är nog lite fjärilar i magen och tankar som går hit och dit. För mig är det en stor och viktig dag och jag trodde nog aldrig dagen skulle komma efter allt som hänt under min studietid. Nu blir det att jobba järnet med det sista fast jag är så trött att jag knappt vet vart jag ska ta vägen om dagarna. Aldrig att jag skulle komma på tanken att ge upp, nej sista rycket nu.
Imorgon fyller Marcus år så det vankas födelsedagsmiddag, och på söndag flyger jag hem igen. Så jag gissar på att jag inte hinner skriva något mer förrän examensabetet och opponeringen är redovisad på måndag.
Snälla ni håll tummarna för att det kommer att gå bra på måndag!
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Såklart jag håller tummarna!!

Det kommer gå BRA! Du kan det här, du har arbetat länge och hjärnan har en förmåga att hitta rätt när det gäller. Du kommer fixa det här. Kommer tänka på dig!

STOR KRAM
Lotta

Ps. underbara bilder!!!

2014-05-31 @ 00:22:26
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Ett rött monogram

Grattis till Marcus, hoppas han
får en toppendag. Och det var ett
fint blommigt inlägg.
Håller tummarna såklart
Kramar/AM

2014-05-31 @ 08:26:29
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: frida svensson

Från en som också hade mycket pluggångest! DET LÖSER SIG! Jag lovar! Det blir hur bra som helst!

2014-06-02 @ 08:48:36
URL: http://www.cuntless-lux.blogspot.se
Postat av: Fredrika

Men så vackra bilder! Kan tro det är en vacker trädgård! Hoppas allt gått bra idag, det är jag säker på att det gjort men kommer ihåg vilken ångest man kunde ha. Men allt blir bra och klart du fixar det!!

Kram fredrika

2014-06-02 @ 22:33:12
URL: http://baraetthem.blogspot.com
Postat av: Tina

Vackert!!!!
En underbart fin dag till dig
Kram Tina!

Postat av: Marie

SÅ många härliga blommor!
Hoppas det gick bra i måndags!

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Marie

2014-06-04 @ 15:21:45
URL: http://mariemarang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0