Vårlikt i söder.

Hej!
 
Här har ni helgen i bilder. Varmt väder med flera plusgrader, sol och blå himmel.
Blommor som slagit ut i folks rabatter och jag smygfotade lite, jag erkänner.
Flera promenader och passa på att njuta.
Och inget plugg denna lördag och söndag, obeskrivligt skönt, nästan saligt, ren lyx rent ut sagt.
Att bara få vara.
Jag lagade romatisk middag som jag lovat enligt kortet jag skickade till alla hjärtans dag.
Och svängde ihop en förrätt med avokado och improviserade.
Det gick visst hem.
Men som vi velat denna helg för vad vi skulle göra. Bio, ta in på hotell, gå ut och äta...
I söndags bestämde vi så äntligen att gå och äta på restaurang, jag riktigt längtade.
Sist vi var ut och åt var i oktober innan hela resan med magen började, så nu var jag taggad.
Men vi blev dessvärre besvikna då maten inte var någon höjdare och vi även fick vänta ett bra tag.
Förrätten var god, men varmrätten var tyvärr en besvikelse och köttet var alldeles segt och rött, för rött för min smak.
Så det blev inte många tuggor för min del och jag kände lite dåligt samvete då jag lämnade så mycket.
Och sedan som ett brev på posten började min mage krångla efter det röda köttet, rackarns.
Sov inte många timmar i natt, så det blir en tidig kväll strax då orken inte varit på topp idag.
 
Imorgon väntar bio i Uppsala vilket ska bli trevligt, och på onsdagkväll flyger jag hem igen för denna gång. 
Trots att middagen var sådär har det varit en härlig kväll med varm luft och vår. 

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Synd att köttet var så rött, det
skulle allt kocken ha fått gjort om.
Hoppas du får en fin tisdag och att
bion är bra.
Kramar/AM

2014-03-11 @ 08:02:07
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Fredrika

Så fina våriga bilder!! Hoppas du får en bra sista dag och är piggare imorgon:)
kram fredrika
(tack för den fina kommentaren om vårt badrum:))

2014-03-11 @ 21:37:19
URL: http://baraetthem.blogspot.com
Postat av: NATALIE

Så himla härligt det ser ut! Nästan som sommar :D

2014-03-13 @ 16:13:42
URL: http://naataali.blogg.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Härliga och våriga bilder! :)

sv: Ja, det är det verkligen! :/ :)
Det hade jag! Det var det verkligen! :)

2014-03-14 @ 16:27:07
URL: http://girlinthewood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0