Veckan som var och helgen.

Den verkligen svischar förbi den där tiden. Så var det måndag igen och imorgonkväll flyger jag upp till norr igen.
Men först några ord om veckan som var och helgen.
 
En hel del jobbande framför datorn, eller skrivande på examensarbetet. Ja jag har ju redovisat arbetet och gjort min opponering som jag fick godkänt på, men har haft (som så många andra) en del småfix att justera.
Jag hade ju tänkt skriva om det hela egentligen men ska jag vara ärlig har det hela stört mig en smula.
En hel del strul redan från start egentligen, jag har fått olika direktiv och en massa annat som krånglat och dragit ut på tiden. Så jag har helt enkelt inte orkat när man är mitt i det hela. Men nu så, snart så. Lite kvar bara och snart väntar jag på godkännande och publicering. Kanske skriver jag mer om detta lite längre fram, kanske inte. 
 
Promenerat och varje gång, ja varenda en har jag kommit hem med en blombukttet. Jag kan liksom inte låta bli. De kallar på mig de där blomstren. Man får liksom passa på denna ljuva tid som bara är nu. Lagat lax i ugn med timjan och hemmagjorda potatisklyftor, och när man har den där extra tiden utan stress då är det roligt att laga mat.
Och så helgen då. Fredag och lagade bananpannkaka för första gången, har varit bra sugen på att testa länge nu. Tittade på Sommar med Ernst på tv4play. Äntligen, jag som längtat och undrat när programmet skulle sändas i år! Jag hade nästan gett upp för inte har jag sett reklam för Ernst en enda gång. Men tacka vet jag bloggarna jag läser för där minsann såg jag flera som tittat på programmet. Puh, sommaren är räddad för mig:) En middag ute i Östhammar blev det visst i lördags, gott på Sjökrogen med förrätt och varmrätt. Söndagen spenderades i Gränby med lite reashopping och pastamiddag när magen kurrade sedan. Väl hemma bakade jag en hallon och jordgubbspaj för jag hade nämligen ÄNTLIGEN fått tag på svenska jordgubbar, det första för i år. 
Så det var veckan som var och helgen och imorgonkväll flyger jag hem igen. 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea - fotoblogg

Härliga bilder och mycket god mat ser det ut som! :)
Härligt att få med en blombukett vid varje promenad! :D
Gillar också sommar med Ernst! :D

sv: Ja, det var trist och kändes lite oproffsigt. Tror inte att det hade med mig att göra, hon var nog bara sån :/ :)
Tack så mycket! :) Fick vila upp mig lite och bråvalla var jättekul!

2014-07-01 @ 14:19:01
Postat av: Johannas Reto & Rockabilly

Åha va härliga sommarbilder! Kan du inte slänga upp receptet på pannkakorna? :)

2014-07-01 @ 15:41:31
URL: http://johannasretro.com
Postat av: Stina

Det där såg gott, mysigt och fint ut.:-) Kram

2014-07-02 @ 22:40:57
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: sandra

Tack snälla för dina fina ord hos mig!

Ser härligt ut med buketter och goda maträtter :)

2014-07-03 @ 14:29:21
URL: http://atilio.blogg.se
Postat av: Lotta

Å, grattis till att du fick godkänt på opponeringen!!! Precis som jag trodde!

Jättehärliga bilder…vilka buketter! Maten ser så god ut…blir hungrig nu. Sommar med Ernst är en favorit helt klart!

KRAM xo

2014-07-04 @ 18:33:26
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0