Vännerträff och sommarvärme.

Lite blandade bilder från de senaste dagarna.
 
Tänk att vi lämnat juni redan och juli har tagit vid, veckorna verkligen flyger.
Jag lämnade lilla lägenheten och åkte till mammas stuga i helgen och njöt av tystnad, natur och god mat. Mer om detta en annan gång och bilder därtill.
 
I fredags fick jag så äntligen träffa Rebecka som fyllt år när jag varit borta. Vi möttes av en grå himmel och regn och hon kom och hämtade upp mig med den nya bilen de köpt. Med varsitt paraply i handen (som hon så förutseende hade packat med) intog vi lunch i staden innan hon började jobba.
Och det pratades om ditten och datten i vanlig ordning. Avhandlade livet helt enkelt. Alla dessa ord som aldrig tar slut och vi kan alltid prata hur länge som helst om hur mycket som helst.
Det är härligt det.
 
I söndagskväll kom så Marcus hit med bil, det stavas visst semester nu för honom. Och fastän jag har plugg att göra hela sommaren försöker jag också ställa om till semestermood för det är ju faktiskt juli nu. Dock satte vi oss på Roasters idag och jobbade vid varsin dator samtidigt som man kunde spana på folk. Ikväll blev det grillat på balkongen, gott. Och vilket väder vi har fått! Svettigt varmt värre, men skönt. Sommar! Så balkongdörren står på vid gavel och myggnät införskaffades igår. 
Vi hade lite ärenden igår och passade även på att svänga förbi stranden och doppa tårna i vattnet, det var kallt. Men så härlig sommarlovskänsla av sand, vatten och lekande barn.
Och nu när jag är inne på matbilder i vanlig ordning så var det ju någon som frågade mig om jag kunde lägga ut receptet på bananpannkakorna jag gjorde för någon vecka sedan. Och javisst kan jag det, här hittade jag det!
 
Nu väntar duschen efter en svettig promenad och sedan lägga sig i linnelakanet. För imorgon väntar visst kryssning hela dagen och vädret ska visst bli om än varmare. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea%20-%20fotoblogg

Låter och ser härligt ut (trots plugg) :)

sv: Ja, det är han verkligen! :D
Tack så mycket, vad gullig du är! Det var det verkligen :)

2014-07-10 @ 18:42:32
Postat av: Marie

Hoppas det blev en trevlig kryssning!

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie

2014-07-11 @ 13:47:04
URL: http://mariemarang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0