Fina dagar med en efterlängtad vän, Mari.

Hej på er!
 
Värmen fortsätter att leverera, och det där regnet som var utlovat här har det inte synts så mycket av.
Och även om det varit molnigt några dagar nu så har temperaturen varit varm och vindarna ljumna.
Härligt!
 
Tittat på Ernst ikväll och inspirerats av allt han skapar, så spännande att se hur huset formas.
Förra veckan, ja för prick en vecka sedan missade jag ju Ernst, vilket inte gjorde det minsta lilla, för då minsann var min fina vän Mari här. Alltså Mari. En av mina närmsta vänner sedan flera år nu, vi fann varann på direkten. Och fastän vi bor ett antal mil ifrån varandra och inte alls ses ofta och inte heller hörs av så ofta per telefon så är det alltid lika härligt att ses. Den där kravlösa vänskapen. Att ge och ta. Och bli fylld av energi.
Så på torsdagen hämtade hon och Lena upp mig och vi begav oss till stranden. Storsand, där det alltid är fullt med folk, barnfamiljer och unga, och där vattnet är långgrunt och man måste vada läänge för att få ta några simtag. Och fastän det alltid är en massa folk så finns det alltid någon liten plätt att sätta sin filt på för att lägga sig och sola.
Vi åt lunch, solade och pratade om än det ena än det andra. Om gamla minnen och vad som hänt sedan gymnasiet. Och jag mådde så bra där jag låg på min filt och njöt bland vänner på en strand med solsken.
Skjutsade sedan hem Lena och jag och Mari åkte för att inhandla middagen. Tapas fick det bli. Småplock att äta på balkongen denna varma dag. Och Marcus kom och åt med oss och vi satt ute och konstaterade att det här var inte så tokigt. När så Mari snällt nog skjutsat Marcus in till stan där han skulle träffa en vän, och kommit tillbaka öppnade vi rosévinet som fått vara på kylning. Skålade och satt och pratade länge, länge i köket. I det lilla trånga köket som jag försökt göra så mysigt jag kunnat för att trivas. Och det var så fint att få sitta ner och prata länge med en kär vän som alltid är efterlängtad. Mari är för övrigt den ena vän jag bott tillsammans med. Hon har bott hos mig när jag bodde i Stockholm och hon gjorde praktik, och jag har bott hos henne i Umeå en kort period. Och där satt vi in till sena natten och pratade minnen, framtid och drömmar tills ögonen gick i kors och det var dags att bädda upp sängen. Mari hann knappt avsluta meningen innan hon somnade på kudden och jag har nog aldrig mött någon som somnat så snabbt. Förlåt för avslöjandet, Mari! Morgonen därpå dukade jag upp för frukost av smått och gott (som visst inte hamnade på bild). Och det är så fint att få pyssla om en vän som man inte ser allt för ofta. Så åkte jag med henne in till stan innan hon brummade hem till Umeå igen och vi kramades hejdå.
Att få de dagarna ihop var verkligen guldvärt när man inte ses så ofta. För sist var för mer än ett år sedan, på Maris examensfest/födelsedagsfest i juni 2013. 
Tack för dessa dagar, hoppas vi ses snart igen fina vän!

Kommentarer
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Det där såg ju helt fantastiskt ut!

2014-07-18 @ 09:31:50
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: fashion

Sjukt gott :D

2014-07-18 @ 20:31:24
URL: http://nattstad.se/fashioninspiration
Postat av: Sandra (blivande frisör)

gud va mysigt!! och vilken otroligt härlig blogg du har :)

2014-07-19 @ 12:30:13
URL: http://sandraullvin.blogg.se
Postat av: Petra

Gud vad gott det där såg ut!! :)

2014-07-19 @ 15:51:08
URL: http://demonornot.blogg.se
Postat av: Hanna

Vad gott det ser ut!

2014-07-19 @ 22:05:36
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Det är verkligen underbart med sådana vänner! Låter och ser ut som om ni hade det mysigt! :)

Sv: Vad kul att du tycker det! Tack!
Härligt att tänka tillbaka på din egna student! :)

2014-07-20 @ 22:16:00
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Ingrid Wenell

Ser riktigt mysigt ut!

Svar: ÅÅ vad roligt att du tycker det! Vill mer än gärna dela med mig av den :)

2014-07-21 @ 23:02:21
URL: http://ingridw.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0