Den blåa linneduken och andra blåa ting.

Så här ser den ut alltså, den ljusblåa lilla linneduken som jag lyckades fynda som jag nämnde tidigare.
Och lite andra blåa ting från lägenheten.
Blått alltså. Blått och vitt tillsammans, den längtan börjar alltid när julen är undanstökad för mig.
Ljusare, lättare färger. Och tulpaner givetvis. Så man får lite vårlängtan. 
Det fick bli ett fång med härliga färger igår efter jobbet men de lyckades inte hamna på bild.
Jobb igår i vanlig ordning, det rullar på och eleverna frågar ivrigt redan kring vårens dansföreställning.
Så fint att få längta tänker jag. 
Kvällshandlade efter jobbet igår och sprang på två gamla klasskompisar från två olika klasser.
En från gymnasiet och en från lågstadiet. Och stannade och pratade med lågstadieklasskompisen, det var flera år sedan vi sist sågs. Han tillhörde väl en av de lite tuffare killarna i klassen och ingen jag direkt umgicks med.
Pratade om vad vi gör nu och vilka vi har kontakt med och vad de gör.
Så härligt ändå tänker jag.
Tänk så åren går och aldrig hade jag nog kunnat föreställa mig att livet skulle bli som det blev, men ändå ganska bra ändå.
 
Gjorde hemmagjord pizza här ikväll själv, tände ljus i mina dricksglas som jag kom på att jag kunde ha som ljuslyktor då det fjärde glaset gick sönder i jul, och som jag egentligen brukar ha glögg i. Variation i inredningen.
Nåväl nu var det slutbabblad, önskar er en fin helg.

Kommentarer
Postat av: johanna

ja, det är en lite underskattad färgskala! haha, vi gjorde också pizza igår, så gott!

2014-02-01 @ 11:07:39
URL: http://mixband.blogg.se
Postat av: En plats i solen

Tjusigt. Hemmagjord pizza är så gott, får nog göra det snart :)

Ja, testa och gör den, sjukt gott

2014-02-01 @ 12:35:40
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Postat av: Ett rött monogram

Blått är fint, och linne ett härligt
material. Så fint du gjort med duk
och ljus. Pizzan ser god ut.
Kramar/AM

2014-02-02 @ 12:27:11
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: VERONICA - mode & träning

Otroligt vackra bilder! :) Kram

2014-02-02 @ 15:07:46
URL: http://glossfashion.com/vveronicas/
Postat av: Linnea - fotoblogg

Jättefina ljuslyktor och pizzan såg god ut! :)

sv: Ja, det är alltid roligt när man hittar något man gillar! Tack så mycket :) Haha, ja när man inte ska ha något så hittar man alltid massor :D :P
Det var det verkligen! Det är jättehärligt och gör veckan mycket roligare och lättare :)
Tack så mycket! Det var dom! :)

2014-02-02 @ 15:59:30
URL: http://girlinthewood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0