Summering: juli-september 2014.

Jag matar på med min årssummering, förlåt ifall att någon ledsnar. Det blir nog den sista jag hinner för detta år, för del fyra, den sista, får jag ta nästa år. Så här kommer del 3:
Juli.
Hittade de första blåklockorna och lyckan var total, en av mina favort ängsblommor!
Umgicks med Rebecka som fyllt år, och försökte parera plugg med sommarmood.
Åkte till mammas stuga, löste korsord och träffade morfar som berättade den ena roliga historien efter den andra.
Mari kom och hälsade på och vi var på stranden, dukade upp för tapas, drack rosévin och hon sov över.
Badade i havet fler gånger än på länge och njöt av den otroliga varma sommaren. Gick på hamnfestivalen, var på Överkalix marknad, och tvillingarna hade födelsedagsfika.
Och åkte till mammas stuga igen. Jag är så glad att jag spendera flera stunder där i år! Firade mammas födelsedag, träffade kusiner och morfar, och fyndade skor för ovanlighetens skull.
Augusti
Var ute så mycket som möjligt och tog vara på sommaren att julibilder fick publiceras i augusti. Åkte båt och var på utestället Färjan, och åkte ner till Gimo.
Besökte Öregrund för badorstdagarna, gick på loppis och funderade över plugg och jobb och tiden gick fort.
Åkte upp till norr, skrev tenta, planerade undervisning, höll i danspass på vår öppet hus dag och visade mina fina gardiner som jag fyndade på Indiska.
Träffade Rebecka som äntligen fick sin försenade födelsedagspresent. Dansundervisningen drog igång.
Bunkrade upp med blommor när nu hösten skulle göra intåg och funderade på färgskalan hemma.
Jobbade och fick presenter av barnen.
Åkte på loppis med Rebecka, och träffade Ester med det vackraste håret i stan för en drink på Clarion.
Gjorde höstfint hemma, funderade mycket på vad som skedde inom politiken och gick på Kulturnatten.
Röstade. var fruktansvärt arg över valresultatet (som jag ju hade tänkt skriva ett helt inlägg om men inte blev) och plockade svamp och andades höstluft.
Köpte en cyklamen, såg Rio 2 på bio, åt på restaurang och höll i fortbildning i balett.
Dans upptog tiden från morgon till kväll av planering, koreograferande, letande av musik och undervisning. Det regnade och jag saknade de där riktigt färgsprakande höstdagarna som min favoritmånad alltid brukar bjuda på.
 
Och det var juli-september det. Imorgon tänkte jag titta in igen på årets sista dag och önska gott slut. Tänk att snart 365 dagar redan gått på detta år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0