Storebrorfödelsedag, Rebeckalunch och fina saker.

Puh vilken dag, allt har gått i ett! Ja hela veckan faktiskt, fullt på schemat. Men jag klagar inte, är härligt med många bollar i luften ibland, så länge det känns bra i magen.
Och dagen idag ja, hurra, hurra för idag är det storebrors födelsedag! Jämnt dessutom. Tyvärr kunde jag ju inte vara där och fira personligen men ett telefonsamtal fick det naturligtvis bli och det var inte dumt det heller.
Hoppas din morgondag blir minst lika spännande med överraskningar på eftermiddagen!:)
 
Och så veckan.
Fullspäckat med jobbförberedelser och dansundervisning som jag gillar. 
Efter kvällens danspass fick jag en så fin teckning av en av eleverna. Tack! Det går alltid rakt i hjärtat, dessa fina barn som tänkt på mig, denna omtänksamhet. 
Fick även veta andra fina saker, som t.ex. att någon köat i flera år för att få en plats och dansa och bara ville gå för mig. För mig? Jag blir alldeles rörd, glad och hänförd. Tack!
Idag kom även ett mail som gladde mig extra mycket. Något jag väntat på och gått och undrat över länge. Snart, snart kan jag avslöja för då vågar jag.
 
Jag har även hunnit med en trevlig lunch med Rebecka igår onsdag och en tur på stan. Och äntligen fick hon sin försenade födelsedagspresent. Prata i lugn och ro medan vi avnjöt en god ceasarsallad och avverkade samtalsämnena. Högt och lågt i vanlig ordning. Mycket jobbprat och även en del höstinredning, vi var visst två som längtade till mörkare färgskala och att få göra fint hemma. 
Ovan förra söndagens laxmiddag hos mamma, en hemmagjord frukostsmoothie från en dag denna vecka då lite mer tid fanns och en somrig kycklingsallad. Blev visst mycket matbilder, men så fort september är här och löven skiftar i alla världens färger slår jag vad om att det blir mer naturbilder.
Önskar er nu en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Käthes Mode

Härliga bilder!

2014-08-29 @ 21:16:43
URL: http://www.kathe.nu
Postat av: Lotta

Härliga bilder och härlig energi! Vackra bilder och gott ser det ut!

Vad roligt med ett glädjande mail…ser fram emot när du kan berätta.
Det här är en skön tid…fortfarande fint väder, lite sensommarkänsla och den vackra hösten väntar runt hörnet. Tycker om det!

Ha en fin helg!

KRAM

2014-08-30 @ 01:37:26
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Jes

Tack fina du för dina ord inne hos mig - så roligt för nu hittade jag ju din fina blogg! Tack!

Jes

2014-08-30 @ 12:44:47
URL: http://vitavillavila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0