Badortsdagar, loppis, plugg och dans.

 
Hej!
 
Jaha då hann det visst gå flera dagar sedan sist, inte alls meningen. Det är mycket nu och jag har knappt hunnit kolla några bloggar.
Plugg och jobbförberedelser. 
Och det där tentapluggandet går inte alls som det var tänkt och jag vill helst leta musik och göra koreografier, skapa dans. Vilket jag också gör. Kanske lite för mycket, för ja det är ju så roligt, och även en del av planerandet inför höstterminen. 
Det blir inte riktigt som jag tänkt, med tentorna, och jag blir besviken på mig själv och irriterad. Men sista rycket och ja det är väl bara och köra helt enkelt. Ungefär.
Och höstterminen ja, ska ordna om den sedan, när jag har lite mer tid.
 
Nu är jag åter tillbaka i norr, kom sent igårkväll och regnet fullkomligt vräkte ned.
Ovan bilder från förra helgen hos Marcus i Gimo. En lördag med sol och värme i luften och vi begav oss på Bakluckeloppis. Härligt att få strosa runt även om det inte blev några fynd mer än ett paket jordgubbar för 15kr. Sedan åkte vi till outletbutiken Himla, som jag så länge velat åka till. Förra sommaren var det stängt snopet nog fastän det stod att de skulle ha öppet. Men nu så, och fyndade lite fint faktiskt. Sista stoppet blev i Öregrund där det vankades badortsdagar. Människor klädda i tidtypiska badkläder, parad och musikunderhållning. Trevligt, och det blev en tidig middag på en uteservering när vädret var så fint. Satt ute och njöt vid vattnet, kanske sista gången för i år? 
Och ser ni, jag hittade mig en till bukett med blommor på promenaden, hurra!
Få bilder blev det visst, inte mycket fotande denna gång. 
Ernst ikväll på tv och jag satt bänkad för det sista avsnittet (förutom i pauserna då det planerades dans). Någon som tittade? Ja jag smäller av och faller baklänges samtigt vad fint allting blev. Han kan han minsann!
 
På söndag är det öppet hus på Dansmagasinet då man får dansa gratis hela dagen. Själv håller jag i ett pass modern dans för ungdomar/vuxna och håller på och förbereder som bäst mellan pluggvarven. Det ska bli spännande! Och man vet aldrig hur många som dyker upp och vilka de är, vilket är utmanande tycker jag.
Nej nu väntar sängen, fortsatt fin vecka till er!

Kommentarer
Postat av: Johannas Retro & Rockabilly

Hur ofta reser du? :)
Åh va spännande med dans! Det önskade jag att jag hade tid med, kanske nästa år! :)

2014-08-22 @ 09:02:49
URL: http://johannasretro.blogg.se
Postat av: Sandra

Låter spännande med modern dans! Önskar så att jag hade någon slags rytm eller taktkänsla i kroppen ;)

Tack snälla för din fina ord inne hos mig!

2014-08-22 @ 20:38:00
URL: http://atilio.blogg.se
Postat av: Linnea-fotoblogg

Gott med fruktsallad och fina blommor! :) Hoppas att det känns bättre med tentorna snart, det är jobbigt när saker och ting inte blir som man vill :/
Såg också på Ernst och huset blev verkligen otroligt fint!! :)

sv: Tack så mycket! Det är verkligen jättemysigt där! :)
Tack så mycket!

2014-08-23 @ 00:18:30
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: A House With A View

Vad kul med bakluckeloppis! Det har jag aldrig provat på faktiskt. Låter kul med en tur till Himla-butiken också, de har ju så mycket fint. Och jaaaaa, herregud, Ernst han kan verkligen sina saker, är helt imponerad varje gång jag ser hans program!

Önskar dig en finfin helg! Lycka till med pluggeriet :)

Kraaaaam aka

2014-08-23 @ 09:43:58
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.se
Postat av: Vintage Johanna!

Åh! Hur gick det med dansen gumman? Kram!

2014-08-25 @ 11:46:55
URL: http://www.vintagejohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0