Vårigt och kalasförberedelser.

FREDAG och dags för helg igen, hänger ni med i svängarna? Fort går det visst.
En vanlig vecka med jobb, träning och plugg, och göra klart en uppgift, skönt att bocka av från långa listan.
Igår tränade jag och mina elever tillsammans med våra hjälpflickor till dansföreställningen för första gången.
En av de som spelar huvudrollerna var också med och nästa vecka kommer ytterligare en till och tränar med oss.
Spännande och det börjar falla på plats. 
En hel del jobb kvar i några grupper men vi har flera veckor kvar till mitten av maj ännu.
Så roligt det ska bli!
 
Och har ni sett? Några blommor har så slagit ut från den bukett jag fick av mamma förra helgen då jag fyllde år.
Jag blev alldeles pirrig och glad när jag upptäckte det idag, tänk att den där vårkänslan alltid väcker sådant man nästan glömt. Hur gräsmattorna grönskar och knoppar slår ut, solen som värmer ansiktet, grillkvällar...
 
Här har det fixats och pyntats idag, imorgon får jag ju finbesök. Då det var ganska fullspäckat på schemat förra helgen så har jag planerat födelsedagsfika imorgon lördag.
Jag längtar så och det ska bli så roligt att så många vill komma! Och det slog mig att det är ju så sällan man ses såhär många, annat var det förr på alla fester:)
Det blir dubbla kalasfirande för mig imorgon, då jag först imorgon på förmiddagen åker upp för att fira min morbrors fru som fyller 60år och träffar släkten, sedan en sväng till morfar som jag längtat, och sedan hem för att fixa tårtan innan mitt eget kalas.
Det här blir en bra helg känner jag!

Kommentarer
Postat av: Ida Gratte

åå vår :D

2014-04-05 @ 00:28:03
URL: http://idagratte.blogg.se/
Postat av: Ett rött monogram

Så fint du gjort med rundlarna
i fönstret, och härligt med den
blommande kvisten. Hoppas du får
en toppendag med dina fikagäster.
Kramar/AM

2014-04-05 @ 08:55:53
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Lotta

Underbara bilder! Vilken härlig känsla och så där härligt vårigt.

Hoppas du haft en jättefin dag med födelsedagsfika och allt! Så bra tillfälle att ses <3

KRAM!

2014-04-05 @ 22:12:23
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: NATALIE

Fina, våriga, bilder! Jag gillar speciellt den andra :D

2014-04-07 @ 17:39:39
URL: http://naataali.blogg.se
Postat av: Olivia Hellbom

Åh villken tjusig och intressant blogg du har!
Kika gärna in hos mig någon gång, kram!! :)

2014-04-12 @ 00:08:26
URL: http://oliviahellbom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0