En del bollar i luften nu.

Nu är det mycket, magen har påminnt mig. Men samtidigt gläds jag åt allt jag hinner med, för nu minsann har jag lagt in en högre växel.
Det närmar sig med att gå upp med examensarbetet så det är bara att kämpa på, och det känns faktiskt ganska bra. 
 
Förra veckan var storebror uppe och två av barnen och vi hann ses en snabbomgång på Teknikens Hus. Inte länge, men lika fint för det. Och det var ju inte allt för länge sedan vi var i Nora nu. Skönt att det inte alltid måste gå så länge mellan gångerna, då känns även vardagsstunderna med barnen bättre i magen. Och man tar liksom vid där man slutade, istället för att måste börja leta längst bak i hjärnkontoret efter vilket intresse som vilket barn nu har igen. Eller som att ställa en fråga om något som ägde rum för en månad sedan.  
 
En del jobb i förra veckan, både som danshandledare vilket alltid är givande, och sedan min egen undervisning. Och hann även med ett dansmöte. Nu drar det ihop sig och till helgen som kommer har vi helgrep!
 
I fredags träffade jag Lina och Stina för en välbehövlig pratstund, det var länge sedan sist. Annars har helgen bara bestått av att skriva på examensarbetet, promenerat och köpt tulpaner. Jag hann även förbi mamma som korrekturläst mitt arbete och fick lite hjälp. Toppen! Och åt god middag.
 
Och ser ni, nu har jag även hittat lite vårblommor häruppe! Tussilago, och även maskrosor som inte förevigades.
Känt av pollen har jag också gjort till och från, men det känns bättre nu.
Dags att stänga ner examensarbetet för kvällen och snart väntar sängen, ganska skönt med vardag och en del bollar i luften ändå.

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Så söt tussilago, dom där allra
första är så roliga och plocka.
Här har vi haft rena sommarvärmen
så pollen slog till hårt, men peppar
peppar iår verkar jag klara mig med
en clarityn om dagen.
Kramar/AM

2014-04-29 @ 07:49:01
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Åh, stort lycka till med examensarbetet! Tussilagoglädje är ju en fin hjälp på vägen! Kram!

2014-04-29 @ 08:08:44
URL: http://kammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0