Att få skriva av sig lite smärta.

Vilka kontraster till bilder från inlägget nedan! 
Härliga färggranna löv byttes mot vintrigt vitt på träden.
Jag har bytt stad igen, tog flyget hem sent i onsdagskväll.
Men det var med nöd och näppe...
 
Denna vecka, vilken vecka...
Magen vill inte alls, värre än värst, värre än någonsin.
Så ont så man skriker. Gråter.
Kramp tog ett stadigt grepp.
Tog mig i alla fall hem till vintrigare landskap, här har visst snön kommit ja.
 
Slitigt med vår rapport och tvingats sjukanmäla mig från dansundervisningen igår.
Tillslut gick det inte. 
Jag har knappt kunnat äta på hela veckan.
Honungsvatten och proviva, det enda som fungerar.
Pratade med vårdcentralen idag och har sedan suttit ett x antal timmar på jourcentralen, jag som har sjukhusskräck.
Vilken lång väntan, jag höll på att svimma under tiden. 
Fick tillslut komma in efter några timmar och efteråt kom besvikelsen.
Medicin utskriven som jag redan testat för tre år sedan och som inte funkade....
Och inte fick jag ta det där proverna heller, bråttom skulle allt gå.
Jag var alldeles skakis, nej usch såhär skulle det ju inte bli.
 
Hämta ut medicinen imorgon då apoteket hann stänga ikväll och djupa andetag mellan rapportskrivningen.
Tittade på filmen "Farsan" på tv nu ikväll, har sett den förut för länge sedan, och fick mig några härliga skratt.
Flera blommor knoppade visst av sedan jag var bortrest, men ljungen står sig och fick ny plats på köksbordet.
Det gäller att glädjas åt de små tingen och blommor gör mig alltid glad. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vad otäckt och ha så ont.
Hoppas nu du snabbt tar dig till
apoteket och att medicinen hjälper.
Var rädd om dig
Kramar
AnnaMaria

2013-11-09 @ 09:55:39
Postat av: Ett rött monogram

Hoppsan, blev visst anonym.
Ett rött monogram skulle det
stått.
Kram/AM

2013-11-09 @ 09:56:46
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Anette

Hoppas verkligen du mår bättre nu !!!!
Vackert med vinterlandskap...jag längtar så efter vinter.

Sköt om dej och stor kram

Postat av: Linnea - fotoblogg

Låter inte roligt, hoppas det blir bättre snart och att medicinen fungerar (trots att den inte gjorde det sist)!

sv: Vad bra! Det var så lite så :)
Ja, det tyckte jag med! :) Okej, här har vi ingen snö än, men förhoppningsvis kommer det snart för som du säger är det mycket bättre än grått och regn...
Nej, det var verkligen inte min kväll :/ Det gjorde det och resten av helgen var bättre :) Tack, detsamma!

2013-11-10 @ 19:53:19
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: maria at inredningsvis

WOW vad vackert:) sköna bilder på denna bloggen...du är duktig.

Kolla in min blogg på Måndag så har chans att vinna något fint:)

ha en härlig vecka

LOVE Maria at inredningsvis - En inredningsblogg för alla

Postat av: Anita

Stor kram till dig, hoppas allt blir bättre snart!

2013-11-19 @ 09:05:37
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0