90-årskalas, examensarbete och blomsterfrossa.

Suddiga mobilbilder.
 
Igår var jag på efterlängtat firande, nämligen ett 90-årskalas, det ni.
Vi hade ju 200års kalas i somras då morfar och två av mammas bröder fyllde tillsammans 200år.
Men igår så var det datumet för morfars födelsedag, tänk att få fylla 90år.
Och ändå få vara övervägande pigg, det är helt otroligt.
Jag och mamma bilade upp och hjälptes åt tillsammans med andra släktingar att fixa i ordning.
Och sedan var det fika i gross och parti och dropp in hela dagen.
Samlade alla vacka blommor som morfar fick på bordet där ovan för att föreviga.
Denna morfar alltså, så älskad.
Med sådan humor och kvickhet, jag vet ingen som är så rolig som han.
Min idol.
 
Har så klarat av alla mina danslektioner för examensarbetet och intervjuer, hurra!
En del medicin behövdes då jag fortfarande inte är riktigt bra, men jag är glad att ha det gjort och att jag faktiskt klarade av att genomföra allting.
Och så äntligen kunde jag åka och jobba i torsdags och träffa mina elever på Dansmagasinet, så länge sedan.
Det börjar ju dra ihop sig till julavslutning nu...
Med knapp tid för att öva, men det ska nog ordna sig tillslut. 
 
En promenad till Blomsterlandet i eftermiddags.
Gick där länge och väl, fram och tillbaka och funderade och kom sedan hem med massor av blommor.
Julpynt är ju inte min melodi men däremot blomster...
Tänk att det är första advent imorgon!
 
En sådär vecka med stress och för mycket att göra och magen krånglar fortfarande och inte kunde jag fika någonting på morfars kalas och äter fortfarande sådär.
Men nöjd över vad jag åstadkommit och glad över hur bra det ändå gått med examensarbetet som sagt.
Nästa gång får ni nog se alla härliga blommor och adventsljusstaken jag ska fixa med imorgon, längtar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Ha en mysig advent
Stor kram
AnnaMaria

2013-12-01 @ 09:03:37
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Kul med 90års firande! :)

sv: Tack så mycket! :) Ja, det är det verkligen! :)
Ja, det är riktigt skönt! :) Ja, det var riktigt nostalgiskt, den är ju så gullig och bra!

2013-12-01 @ 13:06:58
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Emelie

Va roligt :)

2013-12-03 @ 05:36:44
URL: http://rexe.blogg.se/
Postat av: Nilla

Visst är det härligt med blommor nu, har också varit och handlat hem en hel del. Kram Nilla

2013-12-03 @ 20:54:22
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0