Midsommarafton 2013.

'
Det blev visst lite tyst här.
Jag hade ju tänkt titta in och önska glad midsommar på midsommarafton.
Tiden blev knapp och sedan har datorn krånglat ända tills i skrivande stund.
Dessutom har denna eftermiddag/kväll spenderats på akuten, men nu är jag tillbaka i Gimo igen.
Mer om detta en annan gång, för nu blir det filmkväll och ta det lugnt.
 
Midsommarafton då, en av min absoluta favorithögtider alla tiders.
Packade väskorna och begav oss till Forsmark, jag, Marcus och Molly.
Med medhavd god picknick på en filt runt en midsommarstång, en repris av förra året. 
En solig promenad i högt gräs, plocka en bukett blommor och strosa omkring.
Sedan till Marcus föräldrars hus som vi fått låna över helgen. 
Egen potatissallad, grillat kött, champinjoner, sås och melonsallad.
Gott, men jag måste säga att jag tror jag återgår till fiskandet. 
Blev inte impad, är nog en fiskmänniska trots allt=)
Efterrätt i form av jordgubbar och vaniljglass i sin enkelhet, men då hade kamerans batteri tagit slut.
En promenad till hamnen i Östhammar på kvällen, och satt på en av de nyöppnade
uteserveringarna och tittade ut över vattnet och den mörka himlen utan regn.
 
Midsommardagen var lugn, nästan tråkig.
Melon och filmkväll.
Det där med att ta det lugnt är inte riktigt min grej även om jag skulle behöva=)
 
Nej, nu blir det snart Wallander här och färska jordgubbar.
Gott! Och nya Lantliv fick också införskaffas ikväll.
Skön belöning med tanke på att vara på sjukhus är bland det värsta jag vet.
Trevlig kväll!
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Hoppas det inte var något allvarligt!
Härliga sommarbilder iaf:)

2013-06-24 @ 06:14:31
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Fröken Tö

Livet leker, fastän det stundtals är väldigt hektiskt! Men nu har jag flyttat klart, studierna är avslutade för detta läsår och imorgon åker jag på semester! Men det låter oroväckande att detsamma inte gäller för dig, för att ett besök på akuten tycker jag då rakt inte hör hemma i den bilden! Men vad hände? Och det var väl inget allvarligt, eller...?

Om du inte redan kikat in hos hundraåringen, så tycker jag absolut att du ska göra det. En regnig dag när man känner att man har tid att sitta still framför datorn är det perfekt! Fast då är det ju å andra sidan mer än en blogg som man spanar in… (din till exempel).

Tack för midsommarhälsningen! Den var underbar och det ser ut som att även din var det! Ha det fint och glad sommar på dig! Kram

2013-06-24 @ 15:34:27
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: Ett rött monogram

Det var mycket sommar över dina bilder,
en fin helg minus akuten.
Ha en skön junivecka
Kramar
AnnaMaria

2013-06-24 @ 17:33:30
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Tina

Helt underbara sommarbilder!
Känslan i lördags var ju helt hopplös, jag sov bort halva dagen. Brukar aldrig göra det men vaknade pigg som en mört igen!

Hoppas du har det gott, kram.

2013-06-24 @ 19:32:57
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: Marie

Fantastiskt härliga sommarbilder!

Kram Marie

2013-06-24 @ 20:27:32
URL: http://vitaranunkler.blogspot.se
Postat av: Tina

Underbara bilder!!!!
Hoppas du haft en jättefin midsommar
Ha en härlig dag
kram Tina

Postat av: JUNITJEJ

Så fina bilder!

2013-06-27 @ 12:36:21
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Fina bilder, ser riktigt härligt ut! :)

sv: Tack så mycket, vad gullig du är!! :)
Tack, det hade jag, detsamma :)

2013-06-27 @ 22:19:41
URL: http://girlinthewood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0