Drömmar och minnen.

Vi var förbi graven i lördags som sagt, som hastigast.
En enkelt vit ros.
Gräset grönskade bredvid men annars såg det så kalt ut.
 
Jag drömde om dig inatt.
Du satt på toalettlocket och jag skulle hjälpa dig att raka ditt skägg, som så många gånger.
Nej sa du, du måste ta mer, raka bort mer.
Mer? sa jag och var rädd att raka för nära.
Du ser så sjuk ut om jag rakar bort mer.
Men det sa jag inte högt, bara tänkte smärtsamt.
 
En händelse från en verklighet, som kändes så verklig nu.
Det är lätt att tänka tillbaka till det som var, för det ligger fortfarande så nära.
Och även om jag inte drömmer lika ofta om dig nu, och även om jag inte tänker lika
mycket på alla händelserna nu, och även om jag inte gråter lika ofta nu
så är du fortfarande nära.
 
Men jag kan inte låta bli att tänka på
att du aldrig får se mig ta min examen, min efterlängtade kämpande examen
men du fick se min student,
och jag minns från ögonvrån hur jag såg dig där, skakig och grå och sjuk och liten
men stolt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Så ledsamt, men så fint skrivet.
Jag ser framför mig det du skriver.
Stor kram
AnnaMaria

2013-06-13 @ 13:55:38
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: sanne

Sååå vackert skrivet...såå vackert vid graven...fint med minnen av älskad person <3

Må gott! Kram Sanne

2013-06-13 @ 14:11:39
URL: http://anglarnashus.blogspot.se
Postat av: Jeanette HOUSE OF SILVER

Blev helt grebet af dit indlæg. Hvor er det smukt og indsigtsfuldt skrevet. Så fint.
Kram til dig.
Kh
Jeanette

2013-06-16 @ 11:26:54
URL: http://houseofsilver-jeanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0