Summering: april-juni 2013.

Inte många dagar kvar nu till julafton!
Marcus bilade upp hit och kom natten till igår.
Vi har köpt julklappar och storhandlat mat, ikväll är det lugn skön kväll med film.
Här kommer del 2 av summering av mitt år april-juni 2013 närmare bestämt:
April.
Jag lagade två rätters på långfredagen och vi åt födelsedagstårta.
Och Molly ville "hjälpa till" med påskpyntet lite.
Jag började med jordgubbssmoothie och färska bär på min födelsedag följt av promenad på isen och middag på restaurang. 
Mamma bjöd på god födelsedagsmiddag på påskdagen men magen trilskades mest. Fick strunta i hundpromenaden med våra vänner och bäddade ner mig hemma istället.
Åkte ner till Marcus i Gimo och intog första glassen bl.a.
Träffade fina morfar och fick en var kram och tittade runt i det stora huset och kände mig som ett barn på julafton i vanlig ordning.
Det blev ett år sedan mormor somnade in och jag funderade lite extra.
Visade min födelsedagssjal jag fick som använts flitigt detta år.
Pluggade mycket och övade inför årets danssaga. 
Årets första tussilaga förevigades, promenerade, fikade och åt gott hos mamma.
Det blev ännu en tur till Marcus, plockade en härlig bukett blommor och firade valborg.
Maj.
Värmande sol och knoppar påväg att brista i början på månaden.
Premiärgrillade och det var varmt i luften. Vi var bjudna på middag men Marcus fick åka ensam då magen inte ville.
Bjöd Rebecka på sen tack-för-flytthjälpen-middag väl hemma. Och en himla massa plugg.
William och pojkarna var uppe och vi fick äntligen ses men kameran glömde jag dessvärre.
Helgrep på Dansmagasinet och en trevlig spontantur till Lina. Och lite bläddrande i Lantliv som belöning.
Skrev klart rapporten i specialpedagogik + redovisning av den, tjoho!
Dansföreställning av Trollkarlen från Oz med duktiga danselever, och fick världen vackraste blomma.
Löven slog ut, shortsväder, god mat och lavendel.
Köpte ny vårig väska!
Rebecka tog sin sjuksköterskaexamen och ordnade en härlig middag!
Det blev Mors Dag och jag bjöd mamma på Waldorf.
Juni.
Marcus fyllde år sista maj och jag åkte ner för att fira honom och fotade flitigt alla vackra blommor.
Skulle skrivit tenta men fick ställa in pga av magen och tänkte på någon som skulle fyllt jämt.
Vi åkte ner till Mari som både fyllde år och tog examen och bjöd på härlig fest!
Var förbi graven och bilade sedan mot Gimo.
Fyndade finheter på Röda Korset och lämnade så in en lång rapport och pustade ut.
Det blev midsommar som spederades i Forsmark i år igen. Picknick i det gröna.
Åkte in på akuten och en massa tjorv. Nyckelbenet och ena axeln och väldigt ont.
Och otaliga buketter blev plockade längs dikesrenen.
Avslutade månaden med tre rätters middag på restaurang i Uppsala och ännu en gång fick jag stå mitt kast
med magen. 
 
Härligt med vår som sedan brast ut i sommar och många blommor, men den där magen alltså.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Fantastiska bilder :D kram

2013-12-23 @ 09:21:51
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: En plats i solen

Härliga bilder!

Ja, jag skall ha den ovanför mitt matsalsbord och skriva meny och andra roliga saker på :)

2013-12-23 @ 12:02:16
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Postat av: MATILDA

så gott och fina bilder! :)

2013-12-23 @ 14:09:34
URL: http://matildays.forme.se
Postat av: Evelina Lindström

Jätte härliga bilder!

2013-12-23 @ 19:27:11
URL: http://evelinalindstroms.blogg.se
Postat av: sandra johansson

fina bilder =)

2014-01-05 @ 23:49:01
URL: http://sajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0