Lite grönt är alltid skönt.

Tittar in denna sena timme till  kvällskvist.
Oj vilken vecka, och vilken helg.
Totalt slut i kropp och knopp, somnade på sängen på eftermiddagen både fredag, lördag och söndag.
En del ont i axeln och problem med sömnen dessvärre, du rackarns axel som ställer till det.
Börjar bli trött på att bara få sova bra 2 av 7 dagar per vecka, nåja det kunde varit värre.
Imorgon förmiddag väntar tid hos sjukgymnasten och sedan blir det nog ett besök hos läkaren.
 
Nu är jag hemflugen igen.
Två tentor i matematik i fredags, den ena kändes ganska bra (trots att de inte hittade tentan först) och den andra lite mindre bra. Vi får vänta och se, kändes dock klart mycket bättre än förra gången.
Man får knappt ha ett endaste fel så det är lite av en utmaning minst sagt.
Och så var den tentan i lördags, den som jag inte alls kände mig förberedd  inför.
Den fick vara fast det tog emot, jag gick helt enkelt inte dit utan tar den i oktober istället.
Dåligt samvete för den överambitiösa, men övar mig på att förlåta och vara snäll mot mig själv.
 
En tur till Blomsterlandet i lördags i det härliga vädret, gick länge och bara andades och tittade på allt fint.
Jag skulle kunna spendera hur mycket tid som helst att bara gå och botanisera bland alla blommorna.
Kom hem med en murgröna och en ny blomma för mig, Clusia Rosea. En vit kruka och en söt vas fick också följa med.
De hade 50% på utvalda gröna växter för medlemmar och det nappade jag ju givetvis på. Fin belöning.
Passade även på att göra lite höstfint, blev helt plötsligt less på det somriga här, t o m mina älskade pelargoner.
Nej nu vill ja visst ha lite mer höstlikt kom jag på, den känslan kommer varje höst för mig.
 
Söndag och jobbdag på vår öppet hus dag på Dansmagasinet. Blå himmel och sol idag igen. Härligt att vara bland alla glada elever och fina danssalar igen. Tyvärr dök ingen upp på mitt första pass snopet nog, men däremot  ett helt gäng på det andra i modern dans. Kul!
Avslutade kvällen med Wallander och en egenbakad äppelpaj.
Bra avslut på en tuff vecka.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Du var värd fina växter efter två
tentor. Låter roligt med dansen,
nästa gång kommer det säkert ett
helt gäng.
Kramar
AnnaMaria

2013-08-26 @ 18:26:21
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Marie

Vad tråkigt att axeln ställer till det för dig!
Hoppas sjukgymnasten har något bra att komma med så det blir bättre.. det är jobbigt att inte få sova som man ska.

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

2013-08-27 @ 11:16:22
URL: http://mariemarang.blogspot.com
Postat av: Linnea - fotoblogg

Härliga bilder :)

sv: Vad roligt att du tycker det! :)
Ja, det brukar det verkligen! :D
Ja, det kommer jag göra och det känns redan mycket bättre :)
Okej, vad kul att du gillade den, jag gillade också slutet, som du skrev, inte så förutsägbart och tråkigt! :)

2013-08-27 @ 20:25:03
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Nathalie

Älskar vasen!

2013-08-27 @ 22:06:21
URL: http://www.nathaliegustafsson.se
Postat av: Anette& Dick

Hej!
Smaskig paj!
Härligt med lite grönt och lycka till med dina tentor.
Kram Anette

2013-08-29 @ 07:03:10
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: Maria

Att låta den ena tentan vara låter som ett klokt val! Det är viktigt att vara snäll och rimlig i de egna förväntningarna på sig själv! Du tar den nästa gång!

Vad härligt att få botanisera bland gröna växter... jag ska nog ta mig en tur till Blomsterlandet jag med!

Fin torsdag till dig!
Kram♥

Postat av: Queen of Kammebornia

Ja, visst är det skönt med grönt! Och dans är livet! Kram!

2013-08-29 @ 22:47:08
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0