Datorkrasch och besvikelse.

Laxsoppan jag gjorde i förra veckan, och torsk med tomat och dill, fisk är min melodi:)
 
Det blev en ofrivillig bloggpaus!
Varför? Jo för att min dator har kraschat efter att ha varit dålig en längre tid.
Igår köpte jag så en ny och nu håller jag tummarna för att tekniken är på min sida för en gångs skull.
Alla mina vänner vet hur otur jag har när det kommer till teknik haha.
Ska dock försöka rädda en stor rapport på den gamla datorn som jag hoppas inte får gå förlorad.
Men nu skriver jag i alla fall från den nya datorn, och har kommit igång och fixat allt själv, mycket stolt:)
 
Denna dag är inte min dag. Inte alls det minsta.
Jag hade längtat och pysslat ihop och nu äntligen skulle vi åkt ner till min bror med familj idag.
Det var 3 (!) år sedan jag var nere hos dem sist, på bröllopet.
Men så gick allt fel och jag fick ställa in allt och jag är så otroligt besviken att det inte går att beskriva.
Ledsen, irriterad, arg.
Mitt hjärta gör ont av att inte få träffa de fina fyra barnen och deras förväntan och besvikelse.
Det här tar nog prisernas pris av besvikelse detta år.
Men, det finns ju fler dagar på ett år så i september blir det efterlängtade besöket av.
 
Jag har knappt kunnat plugga idag, trots att jag har två tentor nästa vecka, för att jag blev så besviken.
Måste bara få det ur mig.
Imorgon är en ny dag med andra möjligheter.
 
Så hur har veckan annars varit? Pluggat inför tentorna, promenerat, kämpat med min axel och mage (har knappt sovit en blund inatt). Och till det roliga, köpt ny dator, njutit av solens strålar på balkongen, gått längs hamnen i Östhammar och varit på bio i Uppsala och sett Monsters University.
En fin film med ett litet oväntat slut, blev glatt överraskad att den inte var fylld av klyschor.
 
Nästa gång blir det gladare inlägg! Men ibland får det kännas jobbigt emellanåt, bara glädjen återvänder.
Tack och bock för alla hjärtliga kommentarer sedan jag varit datorlös, mitt hjärta blir varmt.
 

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Att vara utan dator är pest, för det
är ju så mycket man fixar via den.
Bra att du fått fart på den nya.
Trist att inte resan blev av, men
snart är det sept och du åker.
Kramar
AnnaMaria

2013-08-18 @ 21:53:28
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Jennie Bergius

Usch så trist! Hoppas att det snart kommer nytt tillfälle att åka dit! Och att nya datorn håller lääänge.
<3 Jennie

2013-08-19 @ 18:05:58
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/
Postat av: Fröken Tö

Haha, vad festligt då att jag just publicerade ett inlägg om rabarbersaft, då jag i helgen kokade en stor laddning ;)

Vad trevligt förresten att du blev inspirerad av bilderna! Det var precis min mening- Att sätta fart på tankarna lite :)

Jag tycker att sommaren har gått på tok för snabbt, för jag känner mig inte riktigt klar med sommaren. Dock så inser jag samtidigt att det alltid är så och att när jag väl är på plats i skåne igen så kommer allt att vara frid och fröjd :) Sommaren som jag har spenderat på Öland så väl som i Malmö och hemmavid i norr har varit innehållsrik med fjällvandring, ridturer, vänskapshäng, pyssel, ta-tillvara-på-allt-naturen-ger samt renovering och så klart jobb (heltid). Hur har din sommar varit?! Och som svar på din sista fråga är det en krasseväxt, Tropaeolaceae tricolor (färgkrasse tror jag den heter på svenska) :) Kram!

2013-08-19 @ 18:47:30
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: Tina

Trist när tekniken strular, men vad duktig du är som fixat allt själv. Förstår din besvikelse närinte resan blev av, men snart är det september o då får du träffa alla igen. Kramisar Tina

2013-08-19 @ 21:49:51
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Anette& Dick

Hej!
Stackare!
Vår dator är seg som en kola just nu;)
Efter regn kommer solsken du ska se att det kommer snart kännas bättre.
Kram Anette

2013-08-20 @ 08:20:14
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: Linnea - fotoblogg

Åh, det är så träligt när datorn krånglar :/

sv: Det var det! :D Tack så mycket! :)
Okej, vad tyckte du om den då? :)

2013-08-20 @ 19:08:34
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Madame Edith

Nä fy vad jobbigt med en datorkrasch, vilken mardröm!

Kramar till dig Madame Edith

2013-08-20 @ 22:54:57
URL: http://madame-edith.blogspot.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Lycka till med nya datorn! Man vill ju bara att det ska fungera liksom!

2013-08-21 @ 20:50:37
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0