Vintriga tankar.

Det har kommit snö i veckan och den har fått legat kvar på backen.
Inte mycket är det att skryta om, men tillräckligt för att känna vinterkänslan.
Den tjockaste vinterjackan åkte på idag när det visade på flera minusgrader.
 
Hej!
 
Det går fort nu konstaterade vi ikväll på jobbet, tänk att det är första advent i helgen.
Köpte lite nya ting till första advent i all ära.
Julpynt och jag går inte riktigt ihop, men på mitt sätt och med lite naturinslag ska jag
nog få till något bra.
Är faktiskt lite (är det sant!) smått sugen på att göra fint på söndag.
 
Jobb och dåligt med plugg i veckan.
Trött och ont i magen.
Men nya tag och kämpa lite till, än ser jag ljuset.
 
Jag och Rebecka träffade så äntligen våra vänner L och P i onsdags.
Fick träffa nya tillskottet O på snart tre månader och härliga 2-åringen A.
Tänk att ni är tvåbarnsföräldrar!
 
Jag har övat på danserna inför julavslutningen med mina grupper i veckan.
Och ena gruppen köpte helt min idé så jag är så glad.
Modern dans till ett körstycke.
Inte det lättaste att locka 6-åringar med!
Ikväll har jag fixat med deras kostymer som de är lyckligt omedvetna om, och
som jag tror de kommer att uppskatta.
 
Sist men inte minst sänder jag ett stort GRATTIS till min fina morfar som har födelsedag idag.
Och kanske kommer jag och hälsar på i helgen!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia - Hildas hems

Så mysigt med lite vitt, det ger ju såklart en lite mysigare känsla inför advent. Här är det grönt ... men jag hoppas på några flingor. Det ligger massor av snö bara 2 mil bort :)

Jag önskar dig en fin adventshelg!
Kram Sofia

2012-11-30 @ 13:43:25
URL: http://www.hildashem.se
Postat av: Sofi

Ja nu går tiden fort! kan inte fatta att det redan är första advent imorgon:)
Härligt att det är vitt ute tycker jag:)

Ha det gott!

Kram Sofi

2012-12-01 @ 18:20:41
URL: http://sofishusdrommar.blogspot.com/
Postat av: Sofie- med bebis i magen

Det är så fint med lite snö :) hoppas det kommer mer snart ;)

2012-12-01 @ 19:53:02
URL: http://sofiesvardag.blogg.se
Postat av: Tina

Här ligger det bara ett fint lager av glimrande frost, snön kan gärna få vänta lite till...

Trevlig advent

2012-12-02 @ 08:43:47
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0