Midsommarhelgen och veckan därpå.

Bättre sent än aldrig.
Här kommer bilder från midsommarhelgen och veckan därpå som spenderades i Östhammar
med Marcus.
Allt känns så förargligt när man kommer efter i uppdateringen (i synnerhet när datorn krånglat en månad).
Snart är junimånads uppdatering avklarad, såja, i-landsproblem, det blir nog bra.

Och grattis säger jag till T, Williams näst äldsta barn som har födelsedag idag!







Träffade fina Rebecka efter hennes jobb en tisdag och blev bjuden på en god ceasarsallad
Friends. Första gången jag var där, och fler lär det nog bli.
Sprang på Miriam, det var länge sen.
Hoppas vi hinner ses i sommar!

Lina kom förbi mig på onsdagseftermiddagen.
Te, mackor och en pratstund. Det var ett tag sen nu!

Så blev det torsdag och flyget gick mot Marcus i Östhammar/Gimo.

Fredag och midsommarafton, varmt och fint väder.
Blommig sommarklänning på.
Tog med Molly och åkte till Forsmark. Synd att kameran krånglade så jag knappt kunde fota!
Midsommarstång, mycket folk och barn som ville klappa hunden.
Promenera runt rabarberfält, herrgård och högt gräs med blomster.
Grilla på kvällen hos Marcus föräldrar.
Och få skjuts hem sedan av en snäll mamma vi inte kände när vi kollat fel på busstiden.

Lördag och midsommardagen, regn och grått.
Hyra film och handla mat. 
Småplock till middag och Mästerkatten efter det, följt av En på miljonen på tv.

Söndag och tacos till middag, alltid lika gott.

Måndag och blev ingen hemresa, stannade längre än kläderna räckte.
Till Gränby och hittade massa fint på rean på tisdagen.
Grillade hos Marcus föräldrar på fredagkvällen och utgång i regnet i Öregrund.
Lördagen spenderades i Uppsala.
Middag på Villa Romana, en italiensk restaurang vid Fyrisån.
3-rätters som smakade mer än väl. Rekommenderas!
Vin på terassen och en härlig kväll.
Söndag och hyrfilm: J.Edgar, riktigt bra, även den rekommenderas.
Och så blev det måndag och andra juli och jag åkte jag hem.

Puh, det var den juniuppdateringen.
Nu film och egengjord varm blåbärskaka med vaniljvisp.


Kommentarer
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Hej, jätte fin blogg! Vad ska du hitta på idag? :)

-

Svara gärna på min blogg annars får jag ju aldrig se svaret! (Det med den nya blogg.se designen)

2012-07-23 @ 06:00:55
URL: http://jaasses.webblogg.se/
Postat av: Johanna

har haft lite fullt upp i helgen, var på möhippa för en kompis hela fredagen, och på lördagen hade min sambo möhippa för den andra parten :p men det var kul :)

2012-07-23 @ 09:55:43
URL: http://geminaarts.blogg.se/
Postat av: Fröken Tö

Åh vilka härliga tallrikar! Vad är det för märke, känner nämligen igen dem men kan inte sätte fingret på vad de heter!



Haha, kan nästan se mig det framför mig- Hur hundratals rusar fram med spaden i ena handen och en välfulld hink med pelargoner i den andra ;)



Oh ja! Second hand är fantastikst, det enda som är att det tar lite tid att hitta det man är på jakt efter. Men förr eller senare brukar det lösa sig och man hittar det man söker till en tredjedel av priset vad den annars skulle ha kostat. Men även fast det är billigt, så måste man som sagt sansa sig lite. Ens skåp sväljer ju inte hur mycket som helst och även fast det är billigt och fint, så är det kanske inte alltid man behöver det. Tvärt emot vad jag nyss har skrivit dock (att man ibland borde besinna sig och inte köpa så mycket) så är reaköp som man ändå velat ha sedan tidigare, ett bra köp. Så om du gillar linnet så kila in på H&M och vem vet, kanske är det på rea nu? :)



Det var verkligen underbart att koppla av vid havet. Vi bannlyste all teknik och ägnade oss istället åt att bada, snorkla och spela sällskapsspel! Men hur var din helg? :) Kram

2012-07-23 @ 13:17:58
URL: http://lizzzies.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: åh tack så mycket! :)



Fina bilder!

2012-07-23 @ 13:43:45
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Becka [fotoblogg]

Underbara bilder! :D

sv: Åh det var en underbar kväll! Ja, älskar Ben&Jerrys' :D

2012-07-23 @ 17:56:45
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: It's just moi!

härliga bilder! kram!

2012-07-23 @ 19:09:19
URL: http://ilromanista.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0