Långa dagar, praktikstart och inriktningsdags.


Borta bra men hemma bäst är nog mitt motto.

Jag är vid liv, har bara varit upptagen av skolan.
Mycket denna vecka, nu är allt igång känns det som.

Träffade Lina och Stina på måndagskvällen, vardagslyx som annars inte hinns med,
Fint!
Konstaterar att vad snabbt januarimånad har gått, trots att jag varit sjuk och tiden
har känts långsam stundtals.

Långa skoldagar denna vecka.
Min praktik började så i torsdags, kommer undervisa två klasser en gång i veckan
fram till vecka 9. Spännande att möta samma grupper vid flera tillfällen!
Förskoleklassen och årskurs 1 lågstadiet blir det denna gång.
Och från v.11 till v.18 ska jag undervisa mellanstadiet i dans, också utmanande.

Tidiga morgnar och jag kommer behöva sova över hos mamma från onsdag till torsdag för
att denna första praktikperiod ska gå, tur att mamma finns.
6.20 går jag till bussen och är inte hemma förrän 20.15 varje torsdag.
Jag har undervisning 8.20-18.00, puh.

Tur i oturen blev det denna torsdagsmorgon då min buss var 15minuter sen, vilket
gjorde att jag missade två bussar med lokaltrafiken.
Ringde taxi där det var kö men tillslut efter några om och men fick jag tag på en
och kunde ta mig till min praktik, på pricken i tid 8.20.

Vi har jobbat med jazzmusikerna på vår musiklektion.
Så härligt att få dansa till livemusik!     

Min inriktning har så börjat denna vecka: modern metodik!
Svårt ibland, roligt och lärorikt.

Jag har varit tvungen att tacka nej till koreografin vi ska uppträda med på dansbiennalen v.6.
Tråkigt, men då den innehåller en del lyft så funkar det inte riktigt med revbenet.
Men jag är på bättringsvägen, var så säker.

Och fredagen avslutades med en omtenta musikteori.
Kändes bra denna gång. Hoppas att jag klarade det mesta i alla fall!

Underbart härligt kändes det med helg, efterlängtat.
Längtar alltid hem efter att ha pendlat på vardagarna till skolan.

Och helgens uppdateringar kommer inom kort, håll till godo!=)




Kommentarer
Postat av: Stéphanie

Great post !

2012-01-29 @ 19:50:13
URL: http://http://www.demoiselleaparis.com/
Postat av: Jouline♡

Åh så fina bokstäver du har i fönstret :) Tack för dina rader hos mig! Ja det där med min läkare vart ju inte kul men hoppas det blir bättre nästa gång jag ska dit. Ja det är så himla gott att min lille vovvsing är bättre nu :) Hoppas du får en bra start på din vecka!



Synd att du fick tacka nej till koreografin, hoppas ditt revben blir bra snart

kram!

2012-01-29 @ 23:53:12
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det är nog mitt motto också ;)



Kul med praktik! Känns som att man lär sig bättre av sånt :)

2012-01-30 @ 15:33:52
URL: http://sofiesvardag.blogg.se/
Postat av: Rinki

Väldigt fin bild, gillar bokstäverna i fönstret! Vi har Carpe Diem här i köket, gillar sådant.



Skönt att du har fått chansen att träffa lite vänner, jag håller dessutom med om att januarimånad har gått sjukt snabbt, jag hinner knappt med. Samtidigt känns det som att mycket har hänt sedan jag skrev hemtentan precis i början av januari.



Det låter jättespännande med praktiken, håll mig (och dina andra läsare såklart) uppdaterade! :)

Hur känns det?



Jazz är underbart, kan tänka mig att det är härligt att jobba till.



Tråkigt att du måste säga nej till dansbiennalen! Men det är ju viktigt att du blir bättre och tar hand om dig själv.



Hoppas att omtentan gick bra, självklart håller jag tummarna för dig ;)



Sv: Åh, vad skönt att höra att du är på bättringsvägen!



Härligt att du tycker så, att man aldrig kan vara för gammal för att börja dansa, vissa som anser sig vara "riktiga" dansare tycker ju att man ska börja när man är två år...jag menar jag gillar ju dans och rytm, visst jag kanske inte kommer att bli en prima ballerina, men man kan väl ändå få njuta av dans?



Härligt, det är ungefär 1½ år jag har kvar också, eftersom jag hoppas på att få räkna tillgodo mina högskolepoäng som jag redan har tagit, när jag i höst börjar mitt andra år som är tänkt att vara ett breddningsår, när man ska läsa något annat ämne än Socialantropologin som jag läser just nu. Men vi får se, jag kanske bestämmer mig för att läsa ett annat ämne istället, men just nu känner jag bara att jag vill få ut min examen och sedan, när jag har något att stå på så kan jag välja något ämne att läsa då. För jag tror ändå inte att jag tills den 15:e april vet vad jag vill inrikta mig inom när det gäller antropologin senare. Förstår du? ;)



Tack, plugget går rätt okej, just nu är det dock en väldigt tuff och intensiv kurs och har tenta om drygt 2 veckor; känner mig inte direkt redo. Du kanske kan hålla tummarna för mig, hehe :)



Åh, blå pärlhyacint! Underbart, jag gillar verkligen hyacinter. Just nu har jag dock röda rosor på köksbordet och mycket orkidéer i fönstrena.



Kram

2012-01-30 @ 18:17:29
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Härligt det låter!



2012-01-31 @ 13:33:52
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Fröken Tö





Sv: Hittade du något kul på röda korset? En tekanna eller så? :)



Roligt att du gillade summeringen av mitt innehållsrika år! :)Det hände ju som du såg en hel del, bland annat Melissa som var oerhört bra i Dalhalla. Kalkstensbrottet gjorde att hennes röst verkligen kom i sin allra bästa dager. Tråkigt förresten att du missade henne! Men som sagt, bättre lycka nästa gång! :)



Jo, ost vin och fynd är verkligen tre av livets goda. Nu har jag även uppdaterat bloggen med fynden, så nu behöver du inte vara nyfiken längre! Men ha en fin eftermiddag! :)

2012-01-31 @ 16:23:05
URL: http://lizzzies.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Tack för berömmet av inlägget!



Roligt att du uppskattar inlägget om tid och hur man borde värdera den. Det är inte lätt alla gånger, men vi kan båda vara överens om att kroppen är den som bör ha sista ordet i diskussionen.



Trevlig kväll.

Kram

2012-01-31 @ 18:10:50
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0