-30grader, dans och mindre stress.





Ny månad, februari.
Gästlärare i modernt med golvteknik, praktik och flamenco.
Några tidiga morgnar och somna på bussen- dagar.

Sov så gott natten till torsdag fastän klockan ringde 05.50
och jag la mig lite senare än tänkt kvällen före.
Sådana morgnar är guldvärda speciellt när man slutar strax före kl 18.

Kallt, detta väder som alla pratar om.
-30grader här och jackan knastrar.
Vita ögonfransar och vitt hår.

Träffade Rebecka igår direkt efter jag slutat skolan.
Skulle setts hemma hos någon av oss på en kopp te men detta kalla väder
ställde till det.
Men en fika på BO´s var inte dumt det heller.

Jag har börjat planera nya övningar och koreografi till min praktik v.7
Nästa vecka har vi ingen praktik då hela min klass kommer åka till Kiruna
för att delta i dansbiennalen, spännande.
Hoppas bara vädret håller sig i schack och inte är rackarns kallt!

Och jag har även så smått börjat fundera på min danslektion jag ska hålla och
examineras i v.9 för min klass och lärarna, känns nervöst men hoppas på att
jag fixar det.

Tittade ut genom köksfönstret denna morgon för att kolla vädret och möttes av
en intressant syn.
Två älgar var på besök och spatserade långsamt omkring, se där.

Sedan bar det av till stan och jag gick och kikade lite.
Trots det kalla vädret, underbart att långsamt i eget tempo gå och titta, utan att stressa.

Fick en spontanpresent av mamma i onsdags, en fin och mjuk klänning.
Och idag blev det två inköp, en tröja till dansen och en finare vardagströja.
Jag har lagat en god fisksoppa med saffran som räckte till många matlådor.
Och från januarimånad har jag bestämt mig för att bara baka bröd när jag känner
för det.
Förra året bakade jag bara eget bröd i ett år, gott men stressigt då tiden inte räcker ibland.
Så därför bakar jag numer bara av lust när tid finns.
Mindre stress är att eftersträva detta år.




Kommentarer
Postat av: Jouline♡

Tack så mycket :) Ohh.. jisses 30 minus, här klagar jag över våra 15-17 minus som vi haft i några dagar nu^^

2012-02-04 @ 21:52:56
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Rinki

Fisksoppan ser otroligt fin ut, jag tror att du gör en jättebra grej som eftersträvar mindre stress och nu har du ju matlådor också, sådant är väldigt skönt.



Låter ändå som att du har mycket på gång, men det låter som spännande moment. Jag hoppas att det kommer att gå bra med din danslektion när du ska examineras, men det tror jag absolut. Du verkar vara en jättehärlig tjej, med en känsla för det här med dans och estetik. Det ser man ju på blommorna också :). Roligt med praktiken också, hur känns det? Vart kommer du att praktisera någonstans?



-30, det är otroligt! Då ska jag verkligen inte klaga på de -12 som jag har sett här. Idag har det däremot kanske varit kallare, men jag har faktiskt inte varit ute. Har mest varit inne och mysigt och unnat mig lite tid med min sambo, det är inte ofta det blir tid till sådant under vardagarna ordentligt. Oftast brukar jag plugga rätt mycket under helgerna också, men idag unnade jag mig att ta det lugnt. Man behöver sådant också.



Häftigt med älgarna, jag undrade precis vad det var för djur som kom där i skogen.



Hur känns det med revbenen nu förresten?



Sv: Tack gumman, dina tankar och stöttningar angående min tenta betyder väldigt mycket för mig <3.



Då förstår jag, men då är det ju bra att ni kan hyra filmen igen och se klart på den tillsammans. Den är väldigt fin ändå, fast jag hade hört rätt bra om den innan också.



Min utbildning gillar jag, det är en del variation när det gäller lärare och sådant, dessutom är de flesta rätt så unga, det känns skönt. Och när jag säger unga menar jag liksom, inte gamla gubbar. Jag pluggar ju på Stockholms Universitet, så det är ju väldigt stort, men det är rätt så mysigt ändå.



Ja, det är jätteroligt att dans lämnar utrymme åt personligheter och egna tolkningar och till och med improvisation; sådant gillar jag skarpt. Det kan vara tråkigt med alla pekpinnar, samtidigt som det är fint med synkronisering och "måsten". Om du förstår vad jag menar.



Ja, du har så rätt. Jag har självklart gjort annat som min sambo inte har gjort, men samtidigt så känns det lite som att jag också vill vara klar nu. Men, så är det bara, det är inte mycket att göra åt. Ibland är det skönt också på något sätt.



Det vore absolut skönt att få uppleva lite nya miljöer, även fast jag och E var utomlands tillsammans förra sommaren också. Men det är bara så mysigt att uppleva andra kulturer, jag tycker att det är häftigt. Paris skulle jag jättegärna vilja åka till, men det är ju det där med vädret, man vill ju helst att det ska vara sol och fint när man betalar pengar för att åka iväg. Vi får se vart det blir, om det blir något :).



Tack så Jättemycket, verkligen. För din kommentar angående mitt inlägg. Kommentarer och feedback som dina betyder verkligen mycket och ännu mer när det är ett sådant här personligt inlägg! Jo, jag vet att jag bara var 11, men samtidigt så känns det så surt..för jag tänkte ju reda då att jag borde försöka lite mer. Önskar att jag hade det också...



Ja, Carolina Wallin Pérez har en extremt fin röst, gillar henne skarpt!



Kramar

2012-02-04 @ 22:50:47
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: h.

brrr....30 minus inte så kul kanske! Hoppas du håller dig varm i alla fall inomhus! :)

2012-02-05 @ 12:11:34
URL: http://hilinia.blogg.se/
Postat av: hanna ♡

allt härligt med dig idag? :)

2012-02-05 @ 13:11:48
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: Stina

Det där såg gott ut.

Ja, den här kylan får gärna försvinna nu.;-) Kram Stina

2012-02-05 @ 17:20:18
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Stéphanie

Snow in Paris too !

2012-02-05 @ 22:48:35
URL: http://http://www.demoiselleaparis.com/
Postat av: tessan

vad mysigt med älgarna :)

Detsamma du :)

vad gör du nu?

2012-02-06 @ 10:24:39
URL: http://varanfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nja inte så tydlig chokladsmak utan mer bara en god smak :) hihi!



Har varit himla kallt i helgen! Ville knappt gå ut. Verkar bli mildare nu så hoppas det håller i sig :)

2012-02-06 @ 11:38:51
URL: http://sofiesvardag.blogg.se/
Postat av: Annika

Brrr -30 det är inte roligt :( Kul med dans den håller en ju varm i allafall! Kram

2012-02-06 @ 18:31:23
URL: http://www.torparlycka.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Svar: Tack så mycket för din kommentar till inlägget om ensamhet under träningspass. Det känns skönt att veta att jag inte är ensam.



Tack så hjärtligt! Det gör mig så glad att du uppskattar inlägget. Jag har fått mycket beröm för "Alla bara skriker" och jag blir lika rörd varje gång någon skriver ett fint ord till mig.



Kram

2012-02-06 @ 21:51:04
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Anna

men guuud så gott det där såg ut!

2012-02-08 @ 23:53:10
URL: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0