V.42 och v.43- Examinationsveckor och sen update.

Förlåt! Uppdateringen går inte som jag vill.
Det här är nog den mest intensiva period jag skådat.
Har åkt tidigt till skolan och ibland inte kommit hem förrän kl 21.

Så pang bom, här kommer update på direkten.
Såhär har mina två veckor sett ut på sistone:

V.42










Mån- Måndagsshopping efter skolan, färgglada strumpbyxor som piggar upp i mörkret.

Tors- Ledig dagen till ära. Faktiskt! Men plugg med Rebecka Kulturens Hus.
Och en pratstund och en varm choklad som smakade varm mjölk istället.

Fre- Kom hem vid 17-tiden från skolan. Jag och Marcus hämtade upp hans farmor
på flygplatsen. Sen stod det matlagning och lugn kväll på schemat.
Det blev inte riktigt så.
Fick ett samtal, något tråkigt.
Snabbt åka och handla, hämta Molly som var hemma, och sedan vända
om igen.
Någon hade tagit sitt sista andetag.
Lagade middag vid 20.30 hos Marcus farmor, kyckling, ris, currysås och bröd i ugnen.
Slötittade tv och tittade på Molly som glatt jagade sin svans.
Hem vid 22.30 och hopp i duschen som jag inte hade hunnit tidigare.

Lör- Mangofrukost och sedan promenera, som har blivit en skön lördagstradition nu.
Handla mat och hämta ut ett paket.
Molly busade som aldrig förr.
Jag lagade middag till mig och Marcus; färsk pasta, fläskfilé och en krämig
vitlökssås med tomat och champinjoner. Mums.
Kollade på Juno som gick på tv och tog det lugnt resten av kvällen.

Sön-Tråkigheter och nödvändigheter såsom att plugga och tvätta stod på schemat.

V. 43





Mån- Morgonen började med redovisning av en examinationsuppgift, hur man ser
sig själv som person och ledare/lärare, som gick bra.
För att sedan jobba flitigt i skolan med nästa examinationsuppg.

Tis- Lång dag, var borta 12 timmar, men fick mycket gjort!
Redovisning av ännu en examinationsuppgift som gick finfint.
För att sedan sitta ca 7 timmar i skolan med vår basgrupp för att  skriva den
vetenskapliga rapporten på ännu en examinationsuppg.
Klar kl 17, äntligen. Värma middag på skolan för att sedan ha extra dansträning med
klassen inför morgondagens examinationer.
Hemma kl 21, träna till kl 02 på natten till examinationerna. 
och hopp i säng. Trött.

Ons- Trött och sov dåligt. Ont i magen, ingen matlust, fällde en tår t o m.
Nervös och stressad inför examinationerna. Men Marcus lugnade mig så gott han kunde!
Åkte tidigare till skolan för att träna och gå igenom.
Och sen de stundade metodik och dansexaminationern i alla dansämnena,
som de även filmade.
Gick bättre än väntat! Nöjd och lättad efteråt. Så skönt!

Skola resten av veckan, intressanta föreläsningar och lektioner om danssagor.

Fre- Kom hem kl 16 från skolan. Besluta om halloweenfest, leta kostym och vela hit och dit.
Vi åker! Jag, Marcus och Molly packade in oss i bilen kl 19 för att gå
maskerad/halloweenfest.
Fick sova hos min klasskompis, så underbart snällt. 
Gick på förfest hos en annan klasskompis. För att sedan gå vidare på nästa fest.
Och oj! En förfest med 120inbjudna gäster och hela lägenheten var utsmyckad á la
Halloween. Ni skulle sett! Har tyvärr inga bilder. 
Och sedan blev det dans på kåren. Och sist men inte minst efterfest. 
Vilken dag och kväll!

Lör- Stannade hos min klasskompis till eftermiddagen för att sedan rulla hemåt i 
dåligt väder.
Potatisgratäng och skinka till middag. Somna i soffan. Och vela lite kring kvällen.
För att sedan bestämma att gå på kåren i vår stad.
Fruktansvärt mycket folk, kö i lera i 30 min minst.
Och träffade upp Rebecka som också svängde sina lurviga där.

Sön- Sen tacomiddag och hyrd film. Jag lyckades se hela utan att somna! Rekord!
Haha.
Skönt att inte ha behövt plugga i helgen, första på jag vet inte när.

Grattis om ni orkade läsa till sista raden!
Så småningom blir det bättre på uppdateringsfronten och inläggen behöver
inte bli en memoar långa.
Tackhej!
 




Kommentarer
Postat av: matilda

sv. tack! det är jätteviktigt för mig att ha det sorterat och snyggt hur fånigt det än låter haha!

2010-11-01 @ 17:47:28
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Postat av: Isa

svar: tusen tack! hoppas du gillade det så mycket att du vill forsätta följa bloggen. tror du att du kommer det? :)

2010-11-01 @ 17:58:42
URL: http://nejmenisa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Anmäl dig till dagens blogg om du känner för det :P

2010-11-02 @ 09:15:59
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Jessica

hehe duktigt du är:) går de bra i skolan även fast det är mycket da? Joora med mig funkar det väl haha, man ska ju inte klaga:)! Joo de vva på tal och det men det blev italien, det va jätte härligt!!!något jag rekomenderar

kram!

2010-11-02 @ 13:08:34
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: jenny

ja det är så himla mysigt att gå runt där och bara inspireras

2010-11-03 @ 12:05:13
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Karin

tusen tack :D galet fina bilder! kram

2010-11-03 @ 21:14:45
URL: http://bykarin.blogg.se/
Postat av: matilda

haha ja det blev en flytt ;) gott emd popcorn och maat!

2010-11-08 @ 19:05:47
URL: http://blogg.veckorevyn.com/apieceofsthlm
Postat av: Lit de Parade

Söt vovve!!



M @ Lit de Parade

2010-11-15 @ 14:00:36
URL: http://www.litdeparade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0