Sol, grilla och pastasallad på balkongen.




Fredag- Mari
var i staden och vi spenderade dagen tillsammans, så härligt.
Några timmar strosandes på stan och en laxsmörgås på BO´s.
Ta igen tid och lång efterlängtad pratstund.
Mari konstaterade något roligt i efterhand:
-Du glömde ta kort på laxmackan.
"Jag vet, jag glömde kameran hemma" sa jag lite generat.
Ja, jag fotar gärna mat ja. Haha.

Handlade sedan mat och lagade god middag hemma hos mig.
Pastasallad med egengjord dressing, kyckling och en massa grönsaker.
Dukade fint och satt på balkongen och avnjöt maten. Underbart.
Marcus kom lagom i tid och gjorde oss sällskap.
Och sedan hallon, vaniljglass och chokladsås till efterrätt.
Såhär önskar jag att alla dagar såg ut, och gärna med Mari som bordsdam.

Efter att Mari åkt, en spontantur till Peter på vin och musik. Och sedan utgång
och möta upp Marcus.





Lördag-
Möta upp Rebecka på eftermiddagen efter hennes jobb.
Köpte varsin mjukglass och promenerade till Södra hamn.
Satt och pratade några timmar för att sedan promenera till Kvantum där Marcus väntade.
Handlade mat till kvällen, skjutsade hem Beckis och sedan hem för att grilla.
Karré, potatissallad, svamp och grönsaker, mums.
Blev dock ingen tur till universitetsområdet för en filt på en gräsplätt som det var tänkt. En annan gång!















Söndag- Överraskningsfrukostmys på balkongen. Långpromenad.
Tomat och mozzarellasoppa. Och melon till efterrätt.

Medelhavsvärme hela helgen och på kvällskvisten exotiskt åskväder med tillhörande blixtar.
Man skulle kunna tro att man var utomlands. Härligt!
Trackback
RSS 2.0