V.49- Praktik, pyssla-om-mig-kväll och bowling.
























Måndag och tisdag- Började veckans två dagar med praktik. Min tredje.
På en högstadieskola, ja till och med den jag gått i en gång i tiden...
Många gamla lärare som fortfarande var kvar, kära återseenden.
Var mest observerande denna praktikomgång, men givande ändå.

Och vad unga alla eleverna såg ut, speciellt killarna.
Såg man så ung ut?
Och utan att låta allt för fördomsfull, de var inte lika kaxiga som jag trodde.
Haha.

Åh vad roligt, jag längtar tills jag blir klar om sisådär tre år.
Barn och ungdomar är bland det finaste.

Köpte med mig en hyacint, en blå. För att den rosa inte skulle känna sig så ensam.
Och en stolt amaryllis fick följa med hem den med.

Onsdag- Födelsedagsdagen. Ja inte min då.
Däremot Ester, Nanna och Linnéas, som alla fyllde 24år.
Hurra, hurra!

Resten av veckan, plugg och skola.
Sätta de sista inför dansexaminationerna efter jul, v.2
Och redovisning i danshistoria i fredags, skönt att den äntligen är avklarad!
Blev godkänd på danshistoriarapporten även, yey!

Fredag- Kom hem från skolan rätt sent, 17.30 blev det visst.
Spontankväll.
Kära uni:k för en bit mat och lite yatzyspel med Marcus.
Och sedan en kort sväng på Stuk för att sedan åka hem i den kalla kylan.

Kollade på sista minuten solresor. En resa till varmare bredgrader på jullovet tänkte vi.
Men det blev ingen resa.
Det kommer inte gå ihop tyvärr. För mycket plugg på jullovet stoppar.
En annan gång.

Lördag- Marcus tog flyget på förmiddagen för att åka ned till föräldrarna i Östhammar.
Skulle hämta den nya bilen.
Kvar hemma blev jag och Lillan, aka Molly.
Dagens planer nedskrivna:
Gå ut med Molly
Äta frukost
Handla mat på
Ica
Baka bröd
Plugga
Öva dans
Slappna av.

Något sådant. Blev dock inget pluggande eller dansande. Men städande.
Bakade ett gott foccaiabröd med egen kryddsättning á la svarta oliver, soltorkade tomater
och basilika. Mmm.

Kvällen ägnades åt att bara vara.
Tog en dusch och tvättade håret. Smorde in mig i god doftande lotion.
Beställde hem pizza och cola.
Och så sällskapade jag och Molly framför tv:n med Beethoven, hon satt klistrad.
Första parkett.
Hon satt så nära tv:n att hon höll på att bränna nosen för ljusen som stod bredvid.
Jag skojar inte.
Och varje gång hundreklamen för Pedigree kommer (när hundarna skäller på rad)
så sitter hon bänkad.
Haha, Lillan.

Och sedan Sex and the city som gick på 4:an (som jag sett sisådär 10ggr i övrigt).
Skön behövande kväll.

Söndag- Födelsedagsdag nr 2, fina Hanna i Stockholm fyller 25år idag!

Jag började förmiddagen med bowling på Tuna.
Ida och Robert
var i staden så dem tillsammans med mig och Maria och Emelie
intog käglorna.
Kul! Och var exakt 1 år sedan jag sist spelade, då tillsammns med Ida och Robert även,
och ett gäng till när ovannämnda hade inflyttningsfest.

Plugg och tvättstuga väntade sedan.
Pratade med Mari i telefon, har inte språkats sedan september. September! Efterlängtat.
Och sedan Beck. För att nu vänta på att Marcus ska komma hem.

Sista skolveckan innan jullovet närmar sig.
Ladda för tisdagens dansexamination i jazz och balett + praktikredosvisning
direkt efter det. Sedan skola onsdag och torsdag.
Sen, jullov.
Sista rycket, nu kör vi!

Och denna text blev visst väldans långt.
Ska för övrigt sätta ihop några kollage på året som gått, året i bild och text.
Så som jag gjorde förra året. En kär repris.

Nog babblat.
Tjing, tjong, luftballong!




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack söta du! Vad glad jag blir! <3

Kram Ingrid, http://ingridsinspiration.se

2010-12-13 @ 16:29:42
URL: http://ingridsinspiration.se
Postat av: Karin

Tack ska du ha! Otroligt fina bilder :) kram

2010-12-13 @ 17:18:26
URL: http://bykarin.blogg.se/
Postat av: elin

så mysigt! :)

2010-12-14 @ 20:50:36
URL: http://elinwahlberg.se
Postat av: Caroline

sv: Ja nu är jag i Sverige och här är det verkligen kallt. Men ändå ganska fint och ändå uthärdligt.



Ditt bröd du bakade såg smaskens ut.

Postat av: modemix

otroligt söt hund <3

2010-12-18 @ 21:31:22
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: Emye.

fint!

2010-12-19 @ 01:29:59
URL: http://awidescreendream.blogg.se/
Postat av: Nanna

Du kom ihåg!! :D

God jul och gott nytt år på dig!! Hoppas du får en fin jul! :)

2010-12-20 @ 22:38:58
Postat av: Caroline

Sv:som tur var gick ingen juklapp sönder.

Vilken rej'äl årssummering du gjort måste jag säga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0