Plugg, julstress och så vips kom julafton.




























Det var visst svårt det här med bloggandet.
Jullovet har kommit, förra fredagen med andra ord.
Dock har jag pluggat som en tok för att hinna lämna in min
musikexamination i måndags kl 12.
Men jag hann inte.
Har suttit från morgonen/förmiddagen ända till ibland kl 02.30
flera dagar.
Därav den dåliga uppdateringen.
Tillslut, torsdag, dagen före julafton, då skickade jag in min
examination efter noggrannt jobb.

Tisdag-Träffade Rebecka hemma hos henne innan hon åkte söderut.
Fick finfina julklappar av henne, själv hade jag dock inte hunnit köpa någon till henne tyvärr.
Men när du kommer tillbaka väntar några klappar.
Myste inomhus med fika, smörgås, te och långprat.
Äntligen hann vi träffas länge, länge!

Julstress och köpa julklappar i sista stund.
Köpte de flesta dagen före julafton.
Jag och Marcus fikade på Kulturens Hus.
Klä julgranen med mamma.
Stå i kö i 30min för julklappar i en affär men då får man ju skylla sig själv när man var ute så
sent.
Synd att allt blev så stressigt dock!

Innan julafton hann jag aldrig; städa, diska undan all disk, baka allt jag tänkt,
limma ihop mitt pepparkakshus, köpa Molly och Rebecka en present och pynta klart.
Detta jullov är ju även ett plugglov. 
Med 6 olika dansexaminationer, en metodikexamination, en hemtenta, 2 olika
vetenskapliga rapporter och en redovisning.
Jag är trött och behöver ledigt!

Nu var det slutgnällt.
Julaftonen då.
Bara mamma och jag.
Skönt och välbehövligt.
Kalle Anka nostalgi.
Pepparkakor och glögg.
God mat och tända jul.
Ta det i vår takt.
Julmusik och öppna paket.

Och jag råkade till och med somna på soffan fast jag bara skulle vila lite
innan paketöppningen.
Och vaknade med ett ryck av en hemsk dröm.
Hursom, var det en fin julafton.

Juldagen.
Åkte med Marcus och hans pappa till Storheden på förmiddagen, till det nyöppnade Elgiganten.
De hade flera väktare till och med.
Handlade lite på Ica maxi följt av en sväng på stan.
Skulle byta några julklappar men där fick jag, stan var ju inte öppen.

Hem och snabbt städa och slänga i en tvättmaskin.
Göra lite fint och duka fram för sedan kom efterlängtade Hanna och Lina från Stockholm
på eftermiddagen till mig.
Glögg, julmust och lite fika.
Mysigt.

På kvällen åkte jag och Marcus till hans föräldrar på middag.
God fjärilspasta med skinka och sås.

Annandag jul.
Fest hos Karin för Lina som snart fyller 25.
Jag och Marcus kom dit lite senare.
Vin och ganska mycket folk.
Och utgång på Allstar.

Sammanfattning av det gångna året är på gång.
Det har bara dröjt lite extra.




Kommentarer
Postat av: S A N D R A

sv: tack du :D

2010-12-27 @ 23:55:30
URL: http://sandrarainea.se
Postat av: Jessica

Heeej gummsan! Hur var din julhelg ? Hoppas du fitt några fina julkalappar, planerat nyår än ? Hoppas allt är bra med dig, fina bilder!!

kram!

2010-12-29 @ 11:38:25
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: Karin

tack finis! underbara bilder ju. längtar redan till nästa julafton :D kram

2010-12-29 @ 13:02:31
URL: http://bykarin.blogg.se/
Postat av: Helena

kjempefine bilder :)

2010-12-30 @ 17:46:49
URL: http://helenapus.blogg.no
Postat av: Sofia

Visst gick det fort!? Vips så var det julafton... Och imorn är det nyår!

2010-12-30 @ 20:24:50
URL: http://sthlmsfoto.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Jag tycker att du har en asgrym blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-12 @ 15:17:00
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0