En uppdatering på sin plats!


En liten update om vad som försegått här den senaste veckan.
Here we go:

Onsdag 25/11 och Torsdag 26/11- Onsdag och två danslektioner med barnen.
Gick finfint i det stora hela. Men utmaning, javisst var det.
Torsdag och sista dagen på praktiken. Fina teckningar från barnen. Så söta.



Fredag 27/11- Träffa fina Rebecka på kvällskvisten.
Bli bjuden på laxmiddag och efterrätt. Jag tackar ja!





Lördag 28/11- Mest en massa stress. Så även fredag dag.
Jag MÅSTE stressa ned. Stressa av. Om jag ska klara detta.
Att konstatera är alltid en sak. Men att göra en annan. Klurigare än vad man tror.

Tusen saker på att-göra-listan. Skolarbeten. Och de vanliga städa-tvätta schemat.
Ont i huvudet, illamående, sova 5timmar per natt. Och jobba ibland.
Jullov, nuu tack.

Korta ärenden på stan. Handla mat på Kvantum.
Middag med Marcus.
Vår rätt till huvudrätt och chokladtårta till efterrätt.
Duscha länge och bläddra i nyinköpta tidningen. Vindruvor.
Andas. Fritt.




Söndag 29/11- Tur att jag kollade almanackan.
Har visst prov på fredag. Trodde det var ytterliggare veckan därpå. Nähä.

Plugga.

1:a advent. Hör och häpna ja, det blev lite julpynt ändå. Lite.
Glögg, julmust och pepparkakor.
Äntligen!



Måndag, idag, 30/11-
Sista dagen på denna månad. Imorgon börjar julkalendern visst.
Redovisning, den gick bra.
Och en ny inlämningsuppgift till fredag. Mindre bra.

-Jag pratade med pappa idag.
Glad.
-Jaha, hur var det med honom?
Undrande.
-Jo, det var bra.
Det var så länge sedan nu.
Men vad är det för telefonnummer, hur kan du.....?

Jaha.
Konstaterande. Med suck.
Kopplande.

Och grattis på namnsdagen, ja.

Det snöade när jag slutade skolan idag. Hurra!
Somnade på bussen påväg hem till min stad.
Vaknade upp till spöregn. Mindre trevligt.

Möta Lina 30min spontant. Äta lunch på 15min.
Springa till optikern.
... Som var försenad 15min.
Men bra. Hann avsluta min medhavda bråttomlunch.

Plugg. Telefonprat, som vanligt mitt i prick.
Jag hade ju tänkt ringa jag med!

Och lite middag på det. Måndag.

Trackback
RSS 2.0