.Pappor.


Som flugor
dör människor nuförtiden
känns det som.
Konstigt uttryckt men
det går snabbt och
sedan är de borta.

Någons pappa har dött. Ytterliggare. Någon annans pappa.
Och som du sa:
 "Det borde vara förbjudet att pappor ska dö!".

Vila i frid.

********

Jag handlade på ICA idag efter skolan.
Stod vid juicen och funderade.
En man lunkade förbi, jag hajjade till,
tittade till några extra gånger.....

Och likadan frisyr som du hade
samma jacka
fast i en annan färg, din var ju grön
jeansen, de stora....
pannan, och ögon som påminde om dina
och en framåtlutad gång.
Men det var inte du
pappa.

Och imorgon har jag tenta.
Kl 9.00-13.00.
Snälla önska mej lycka till.
Det har aldrig varit så svårt att plugga som nu.
Kanske går jag dit, kanske inte.
Förra gången gjorde jag det inte för då
hade pappa precis gått bort.
Men nu.
Kanske.
Fast kunskapen verkar ha flygit iväg. Attans!
Kom igen, hejja, hejja, lite till....
Good luck Chuck for me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0