Hemma.

Tillbaka i Luleå igen. Stannade en extra dag söderut också. Skönt.
Och nej, jag har inte glömt bort bloggen, så här kommer en summering ifrån resan:

Fre 27/3- Bila ned till Östhammar med Marcus. Kom iväg först kl 13.45.
Första stopp gjordes i Kåge, kyrkogården, där pappa numera vilar.
Mycket snö, igensnöat.
Vi tog ett snicksnack med de som jobbar där.
"Det finns spadar i traktorn" sa han. "Tack" sa vi. Varpå Marcus skottade så fint.


Maxmat i Ö-vik + godisköp på Statoil. Sträcka på sej lite.
Kaffestop nån timme senare.



Öresundsbron och Höga kusten.
Snöstorm efter Sundsvall. Oj, vad det snöade. Man såg ingenting. Läskigt.

Köra 60 på en 110 väg. Försenade.
Så äntligen, Östhammar! Kl visade ca 02.15. 12 timmars körning någonting sådant.

Mat, sedan sängen. Trötta.

Lör-Sön 28-29/3- Ta det lugnt dagar. Promenad, en kaffe på café/restaurang Rospinglan,
film, mys. Våfflor.

Svärföräldrarnas hus.                               Café Rospinglan.

Du och jag.                                                 Ett hus i mindre format i kvadrat.

Östhammar.                                               Kaffe för två.

Mån 30/3- och jag fyller år!
Jag och Marcus bilar till Stockholm, lite försenade som vanligt.
Fikar med Hanna i Kista galleria en timme eller så.
Strosar på stan, Marcus och jag. Men blev kort.
Kikar i en antikvitetaffär. Mysigt.
Marcus frågar efter en bok. Gubben svarar: "Det var en kille här kl 11 som köpte den idag".
Haha charmigt. Han kom t o m ihåg vilken tid. Imponerande! Sånt gillar vi skarpt.

Springer på en kändis efter riksdagshuset, köper en klänning som jag dock lämnade
tillbaka
dagen efter. Så kan det gå.
Och hittar äntligen en restaurang i Gamla stan som inte är så hiskeligt dyr.
Pasta och grönsaker. Carbonara om man vill det. Gott.
Bila tillbaka till Östhammar lite senare... Nej, vi ändrade oss plötsligt spontant!
Ta in på hotell och gå en sväng på stan en måndagkväll lockade mer.
Trevligt på födelsedagen.





Tyska S:ta Gertruds kyrka och det här var för dej, pappa!


La hotell.                                                   En trevlig utekväll.


Tis 31/3-  Vakna i Stockholm. En sväng på stan igen. Öppet vatten.
Matintag på Coffehouse i Souk-gallerian. Rekommenderas!! Dyrt, men gott.
Färskpressad juice och fetaostsmörgås.
Tillbaka till Kista och sedan bila tillbaka till Östhammar.
Lasagnemiddag. Promenad. Och fika tårta på kvällen som jag köpte i Gränby
centrum. Den godaste jag ätit tror jag.



Ons 1/4- Ärenden på stan och sista hela dagen i Östhammar.
Forsmark och kärnkraftverket. Spana in vart Marcus gått i skola tidigare.
Och sedan en snabbfika på ett mysigt 50-tals café. Mitt ljuva 50-tal, ja.
Chokladlatte och jordgubbsbakelse.
Följt av pannkaksmiddag hos svärföräldrarna. Kaka på kaka. Haha.
Men bra kakor.










Tors 2/4- hemfärd för mej.
Fick skjuts till Uppsala av Marcus pappa som ändå skulle dit vid lunchtid.
Soligt, varmt och vår i luften i Uppsala. Härligt.
Och tillbaka i Luleå vid 17.45.

Hej, hej!

Trackback
RSS 2.0