Plugg, plugg, plugg.


Jag gör ett nytt försök! Startar om, börjar om, nu kör vi. Irriterande datorteknik!
Fortfarande krånglande internet, men slug som jag är letar jag rätt på ett annat internet.

Power point presentationen är avklarad, men höll på att sluta illa när hela datorn låste sej och jag inte sparat informationen (panik, panik!). Tvättstugeproblemet, -check, är löst.

Sitter just nu med sista boken som ska bli utläst och sedan väntar de berömda citaten. Inlämningsdatum imorrn senast.
Något som slår mej är att allt är så IT- relaterat nuförtiden. Är jag gammalmodig?
Allt ska ske via dator och internet. Schema och kursuppgifter, kontakten mellan eleven och lärarna, ja allt möjligt tänkbart kretsar kring datorns värld.

Blir ett kort inlägg, är lite försenad eftersom (igen!) datorn krånglat och en omstart var nödvändig. Se där!

Pratade med en vän per telefon som är i Norge. Har haft besiktning av lägenheten idag. Och nu är det plugg, plugg, plugg för hela guldslanten som gäller.
Har hunnit hitta sladden och överfört lite bilder. Äntligen! Så en titt av min (ännu inte klara) lägenhet kan skådas:





Vill tillägga att det är mycket mer beboeligt i dagsläget än vad bilderna visar. To be continued alltså....

Om jag hinner, kanske det dimper ner ett till litet inlägg idag. Kanske.

NU; plugg!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Va kul med en egen lägenhet, vars ligger den nånstans? Jag ska komma å hälsa på dig, när är ju en annan fråga men det hade varit kul att tajma ihop det med sofia också. Hört något från henne förresten? Have a nice day over and out. roger.

2008-09-11 @ 17:47:40
Postat av: Gabriella

Hej där=) yes, det är jättespännande! den ligger på porsön, nära universitetet, perfect. Absolut, klart du får hälsa på! Och på tal om flytt... du å din karl har väl oxå flyttat nu?! Ja, vi BORDE verkligen styra upp nåt, skulle vara jättekul! Det var länge sen jag pratade med sofia tyvärr, det borde jag oxå göra oftare. Ta hand om dej!

2008-09-12 @ 14:09:45
Postat av: Jennifer

Men om det är på porsön har jag ju ingen anledning till att inte hälsa på eftersom jag brukar ju faktiskt hälsa på brorsan och pappa ibland :) vi får väl vänta en stund tills skolan har kommit igång ordentligt så det hinner lugna sig lite för dig, jag undrar om jag ska författa ett mail till sofia å höra hur hon har det, jag tror sist jag pratade (via sms) med henne var på hennes födelsedag skämmes på mig. Jo på tisdag har vi bott här en månad tiden går fort, men det är kul så himla kul att ha ett eget hus, det är nästan så jag behöver börja klämma fram nå ungar och bygga staket för jag har ju redan villa volvo och vovve :).

tataaa

2008-09-12 @ 17:19:00
Postat av: Gabriella

Haha vad rolig du är! jadu.., plötsligt händer det, då kommer storken! ;)

ja eller hur, porsön ja, jag börjar där jag slutade, fint! du får ta en svängomtripp till porsön helt enkelt hihi. jag såg din pappa på bussen idag förresten! ja det e samma för mej, jag har inte heller pratat med sofia sen hennes födelsedag, oxå via sms. nä, bättring!:D vad roligt å höra om villan, verkligen! det skulle vara jättekul å hälsa på dej! har du hört nåt ifrån nanna förresten?

2008-09-19 @ 16:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0